A A+ A++

Sterowiec Sergeya Brina ma wykorzystywać największe na świecie mobilne wodorowe ogniwo paliwowe

27.02.2021r. 11:00

Z informacji prasowych wynika, że LTA Research and Exploration chce skonfigurować 1,5-megawatowy napęd wodorowy dla statku powietrznego, który ma dostarczać pomoc humanitarną i zrewolucjonizować transport.
Nie podano jeszcze konkretnych szczegółów ani specyfikacji, ale taki system prawdopodobnie byłby wystarczająco wydajny, aby przekraczać oceany. Chociaż sterowce podróżują znacznie wolniej niż samoloty odrzutowe, mogą potencjalnie lądować lub dostarczać towary prawie wszędzie.

Wodorowe ogniwa paliwowe są atrakcyjnym rozwiązaniem dla lotnictwa elektrycznego, ponieważ są lżejsze i potencjalnie tańsze niż akumulatory litowo-jonowe. Jednak największym ogniwem paliwowym wodorowym, z jakim do tej pory latano, jest system 0,25 megawata (250 kilowatów) w małym samolocie pasażerskim ZeroAvia we wrześniu ubiegłego roku. Pierwszy załogowy sterowiec LTA, zwany Pathfinder 1, będzie zasilany bateriami i prawdopodobnie jeszcze w tym roku wzniesie się w powietrze. Z zapisów FAA wynika, że Pathfinder 1 ma 12 silników elektrycznych i byłby w stanie pomieścić 14 osób.

Jest on mniej więcej tej samej wielkości, co jedyny obecnie działający sterowiec pasażerski Zeppelin NT, który obsługuje wycieczki krajoznawcze po Niemczech i Szwajcarii. Pathfinder 1 wykorzystuje również niektóre komponenty Zeppelina w swojej gondoli pasażerskiej.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWojewoda wystawia poprzedniej władzy rachunek na 2,7 mln zł!
Następny artykułJeśli opozycja będzie umiała pokonać PiS w Rzeszowie, pokona go w Polsce. Szykuje się zacieta batalia o stolicę Podkarpacia