Polskie drogi są coraz bardziej bezpieczne. Tak wynika przynajmniej z policyjnych statystyk.
Jeżeli porównany statystykę wypadków z roku 2021 do roku 2020, to widzimy znaczny spadek liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych, wynoszący 10 proc. – przekazał wiceszef resortu infrastruktury Rafał Weber przedstawiając w środę w Sejmie rządowy dokument o stanie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Sejmowa Komisja Infrastruktury opowiedziała się w środę za przyjęciem rządowego dokumentu pt. “Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działania realizowane w tym zakresie w 2021 r.”
Za przyjęciem dokumentu głosowało 20 posłów, nikt nie był przeciw, jedna osoba wstrzymała się od głosu.
Wiceminister infrastruktury Rafał Weber przedstawiając dokument zaznaczył, że w ubiegłym roku doszło do 22618 wypadków drogowych, co w porównaniu do roku 2020 oznacza spadek o ponad 3 proc. Dodał, że w 2021 r. zanotowano 2245 ofiar śmiertelnych wypadków drogowych (spadek o 10 proc. względem 2020 r.) i 26 415 osób rannych (spadek o 0,2 proc.). Z kolei jeśli chodzi o osoby ciężko ranne zanotowano spadek o 6 proc.
“Widzimy znaczny spadek ofiar śmiertelnych wypadków drogowych, jeżeli porównamy statystykę do roku 2020, a trzeba jasno powiedzieć, że rok 2020 był w dużej części rokiem, w którym obowiązywały ograniczenia pandemiczne” – powiedział wiceminister.
Dodał, że zarówno marzec, kwiecień, maj, jak i październik, listopad i grudzień 2020 r. były czasem “ostrej pandemii Covid-19”. “To czas mniejszej mobilności, to czas pracy zdalnej, nauki zdalnej i siłą rzeczy ten rok pod względem bezpieczeństwa był inny. Natomiast to, co cieszy, to udało nam się w tym roku mniej pandemicznym, czyli w roku 2021, uzyskać trendy spadkowe” – powiedział.
Wiceszef MI poinformował też, że statystyki za pierwsze osiem miesięcy 2022 roku pokazują, że trend spadkowy zostanie utrzymany. “To też będzie spadek wyraźny. Nie chcę zapeszać, ale również – jestem o tym przekonany – spadek dwucyfrowy” – powiedział.
Weber podkreślił, że na spadki wpłynęła konsekwencja w działaniach rządu, w tym inwestycje w nową infrastrukturę drogową, m.in. budowę dróg szybkiego ruchu, dróg ekspresowych i autostrad, a także budowę obwodnic oraz wsparcie dla samorządów w poprawie jakości dróg lokalnych – gminnych, powiatowych i wojewódzkich. Wiceszef MI przypomniał również o doświetlaniu przejść dla pieszych, budowie chodników, ciągów pieszo-rowerowych, zatoczek i separatorów ruchu.
Zwrócił także uwagę na zmiany prawne, w tym wprowadzenie w czerwcu 2021 r. zmian dotyczących pierwszeństwa pieszych, czy zakończenie prac nad ustawą zwiększającą mandaty karne za n … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS