A A+ A++

Sztuczna inteligencja jest obecnie szeroko stosowana także w branży gier. Square Enix zapowiedziało wykorzystanie tej technologii w swoich przyszłych projektach. Ma to być agresywna strategia.

Square Enix postawi na sztuczną inteligencję

Prezes Square Enix, Takashi Kiryu, mówi, że firma będzie „agresywnie stosować” sztuczną inteligencję w swoich przyszłych działaniach rozwojowych i wydawniczych. Kiryu, który został mianowany nowym szefem firmy Final Fantasy w czerwcu 2023 r., przedstawił te uwagi w liście noworocznym skierowanym do pracowników firmy. Szef Square Enix pochwalił się wdrożonymi rozwiązaniami od momentu objęcia sterów, a chodzi m.in. o przyspieszenie prac nad projektami, w tym lepsze sprawdzanie gier będących w fazie rozwoju. Odniósł się też do sztucznej inteligencji i jej roli w korporacji.

Square Enix zamierza “agresywnie” wykorzystywać SI do produkcji gier i innych swoich projektów.

 

Kiryu stwierdził, że Square Enix zamierza “agresywnie stosować SI i inne najnowocześniejsze technologie”. „Zamierzamy także agresywnie stosować sztuczną inteligencję i inne najnowocześniejsze technologie zarówno przy opracowywaniu treści, jak i przy funkcjach wydawniczych. W perspektywie krótkoterminowej naszym celem będzie zwiększenie produktywności w zakresie rozwoju i osiągnięcie większego zaawansowania naszych działań marketingowych. Mamy nadzieję, że w dłuższej perspektywie wykorzystamy te technologie do tworzenia nowych form treści dla konsumentów, ponieważ wierzymy, że innowacje technologiczne stanowią możliwości biznesowe” – napisał szef Square Enix.

Kiryu nie podzielił się żadnymi szczegółami dotyczącymi wykorzystania sztucznej inteligencji do tworzenia gier, ale współreżyser Final Fantasy 7 Remake omawiał wcześniej, w jaki sposób zbudowano narzędzie sztucznej inteligencji do animacji twarzy postaci i synchronizacji ruchu warg. Warto przypomnieć, że podczas rządów poprzedniego prezesa Square Enix, Yosuke Matsudy, firma była mocno zaangażowana w technologię blockchain.

Nie tylko Square Enix stawia na SI

Co ciekawe potencjał w sztucznej inteligencji widzi również Microsoft. W listopadzie dział Xbox ogłosił wieloletnią umowę z Inworld na tworzenie na dużą skalę narzędzi do dialogu i narracji opartych na sztucznej inteligencji. Czy czekają nas gry od Square Enix, których dialogi i scenariusz w znacznej mierze pomogła napisać SI? Tego dopiero się dowiemy. Byłby to dobry kierunek tworzenia gier?





Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSz. Szynkowski vel Sęk: działanie Instytut Zachodniego w Poznaniu jest zagrożone
Następny artykułMłodzież nadzieją współczesnej dyplomacji? – symulacja ONZ w Poznaniu