A A+ A++

Sprzedaż samochodów online będzie odgrywać coraz większą rolę. Jak przygotowują się do niej producenci? Przykład podało Renault.

Sprzedaż aut online będzie odgrywać coraz większą rolę

W ubiegłym roku 74 proc. klientów w Polsce wykorzystywało sieć przed zakupem do poszukiwania informacji na temat produktów będących przedmiotem ich zainteresowania, a 42 proc. wspomagało się informacjami już w trakcie zakupów. W ciągu najbliższych lat ponad 25 proc. przyszłych klientów może kupować online. Już teraz największy serwis w Europie „carwow”, zajmujący się sprzedażą samochodów online, ma na rynku brytyjskim udział w segmencie klienta indywidualnego na poziomie blisko 11,5 proc.

Branża motoryzacyjna musi być otwarta na zmiany, a zwłaszcza na cyfryzację. Stało się to szczególnie ważne w obecnym czasie, gdy wszyscy starają się ograniczyć fizyczny kontakt z innymi, ale ten proces rozpoczął się już wcześniej. Klienci, przyzwyczajeni do kupowania i załatwiania wielu spraw online, chcą w jak największym zakresie mieć możliwość korzystania z internetowych narzędzi – mówi Wojciech Drzewiecki, Prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Sprzedaż samochodów online – model Renault jest wszechstronny!

Usługi, z których klient może skorzystać na stronach Renault i Dacii:

  • Wyszukiwarka umożliwia wybranie dowolnego salonu i rozpoczęcie czatu z doradcą handlowym. Większość klientów bardzo wysoko ocenia ten rodzaj kontaktu w kategoriach dostępności i kompetencji doradcy.
  • Czat wideo pozwala odbyć wirtualny spacer po salonie i obejrzeć konkretny model auta. W listopadzie aż 38% klientów rozpoczynających czat on-line zdecydowało się na przejście do wideoczatu.
  • W ramach ofert „Auta dostępne od ręki” można obejrzeć samochód, sprawdzić jego wyposażenie i przeprowadzić symulację finansowania. Auto może zostać sprowadzone do salonu preferowanego przez klienta.
  • „365 dni testów Renault” to akcja, w ramach której klient może umówić się na samodzielne 24-godzinne jazdy testowe.
  • Moduł „wyceń swój samochód” pozwala poznać szacunkową wartość posiadanego auta online i wybrać nowy model z gamy Renault, jeśli decydujemy się na wymianę samochodu.
  • Dzięki internetowej platformie NEST klient może szybko i wygodnie skonfigurować wybraną wersję oraz opcje wyposażenia, a następnie otrzymać kompletną ofertę wraz z finansowaniem, umówić się na jazdę próbną czy otrzymać on-line umowę na nowe auto. Po dokonaniu transakcji wystarczy już tylko odebrać auto z salonu.
  • Renault E-TECH Drive zapewnia wyjątkowe doświadczenie jazd testowych samochodami hybrydowymi Renault połączone z doświadczeniem cyfrowym. Na jazdy można zapisać się online, a po ich odbyciu sprawdzić swoje wyniki – również przez Internet – i otrzymać spersonalizowaną kalkulację oszczędności. Renault jest jedyną marką, która obecnie oferuje taką możliwość.
  • W serwisach Renault już teraz można bez wychodzenia z domu umówić się na wizytę w warsztacie i poznać wycenę przeglądu lub prac serwisowych, zamówić akcesoria bez montażu czy zrealizować zamówienie za pomocą płatności online. W ramach kampanii „Nowa Serwisowa Oferta” Renault odnotowało ponad 1500 operacji serwisowych. Najlepiej sprzedającymi się online produktami i usługami marek Renault i Dacia były przeglądy, koła i opony oraz akcesoria.

Źródło: Materiały prasowe Renault

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułInspiracje na świąteczne prezenty w sklepach x-kom. Promocja na sprzęt Apple i Lenovo oraz inne atrakcje w ofercie
Następny artykułFundusze Europejskie dbają o czyste środowisko