A A+ A++

O skupach nieruchomości nie mówi się wcale, albo źle. To bardzo krzywdzące podejście, głoszone przez osoby, które nie do końca rozumieją, jakie problemy mogą pojawiać się podczas sprzedaży nieruchomości. Właścicielowi zawsze zależy, aby sprzedać nieruchomość po jak najwyższej cenie, szybko i bezproblemowo. Jednak nie w przypadku każdej nieruchomości jest to możliwe. Wtedy właśnie warto rozważyć sprzedaż nieruchomości do skupu – wyjaśnia Marta Kubacka, ekspert serwisu GetHome.pl.

Borykamy się z problemem ogromnego deficytu mieszkań, a popyt znacząco przewyższa podaż. Okazuje się jednak, że nie wszystkie mieszkania znajdują nowych właścicieli. Są takie, których po prostu nikt nie chce. Właśnie te, których nie udaje się sprzedać na wolnym rynku, można szybko sprzedać do skupu.

Zasady transakcji są przejrzyste

Właściciel nieruchomości wpisuje w wyszukiwarkę “skup nieruchomości”, a po chwili jego oczom ukazuje się kilkadziesiąt ofert. Firmy prześcigają się między sobą, oferując atrakcyjne zasady zakupu nieruchomości. Procedura współpracy jest maksymalnie uproszczona.

Sprzedający wypełnia formularz na stronie internetowej skupu, gdzie uzupełnia dane dotyczące lokalizacji, metrażu, stanu technicznego i prawnego. Skup nieruchomości na podstawie zebranych informacji dokonuje analizy i przesyła ofertę zakupu nieruchomości. O oszacowanie ceny zakupu można poprosić kilka firm, bo prawdopodobnie kalkulacje będą się różniły. Niektóre skupy proponują 90 proc. wartości nieruchomości, ale są i takie, w których zainteresowaniu są wyłącznie okazje. Dlatego proponują cenę poniżej 70 proc. wartości rynkowej. – Czasem nawet mniej, jeśli trafią na osobę wyjątkowo zdesperowaną. Takie sytuacje też się zdarzają, nie ma co się łudzić, że jest inaczej – wyjaśnia Marta Kubacka, ekspert portalu GetHome.pl.

Gdy oferta zostanie zaakceptowana, umawiana jest wizyta u notariusza, gdzie następuje przeniesienie prawa własności. Jeszcze tego samego dnia właściciel dostaje gotówkę do ręki. Większość skupów działa na terenie całej Polski, co oznacza, że dojeżdżają do najbliższego notariusza względem miejsca zamieszkania właściciela nieruchomości. Opłacają wszystkie koszty związane z przeniesieniem własności. W akcie notarialnym wyznaczają termin oddania kluczy i… po kłopocie.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIV Turniej Sołectw o Puchar Wójta Gminy Dębno
Następny artykułCoraz mniej chętnych na szczepienia. Koniec punktu na lodowisku w Świdnicy, od sierpnia będzie specjalny autobus