A A+ A++

Stan epidemii wprowadzono ponad rok temu – w marcu 2020 r. Początkowo bardzo drastycznie odbiło się to na statystykach sprzedaży motocykli i motorowerów – w marcu 2020 spadek wyniósł 46,4%, a w kwietniu 2020 niemal 50%. Na szczęście tegoroczny marzec na tym tle wypadł zdecydowanie lepiej – po raz pierwszy zarejestrowano 3125 nowych jednośladów. Jest to wynik o 44,9% wyższy niż przed rokiem, ale o 22,4% niższy niż przed dwoma laty (4025 szt. nowych motocykli i motorowerów).

Sprzedaż nowych motocykli – marzec 2021

W marcu 2021 roku zarejestrowano 2223 nowych motocykli. Jest to o 64,7% (873 sztuki) więcej niż rok temu. Jednak, biorąc pod uwagę wprowadzenie stanu epidemicznego, to porównanie nie daje pełnego obrazu. Dlatego dodam, że tegoroczny wynik i jest również lepszy niż ten sprzed dwóch lat, choć tutaj jedynie minimalnie. W 2019 roku w marcu zarejestrowano 2168 motocykli.

Mimo mroźnej, długiej zimy i niepewności związanej z epidemią pierwszy kwartał 2021 roku branża motocyklowa może zaliczyć do udanych. W okresie od stycznia do marca zarejestrowano 3539 nowych motocykli, a to oznacza wzrost o 12,8% w porównaniu do ubiegłego roku.

PZPM

Rejestracje nowych motorowerów w marcu 2021 r. osiągnęły poziom 902 sztuk, czyli o 11,8% (+95 sztuk) więcej niż przed rokiem, ale aż o 51,4% mniej niż w marcu 2019 roku. Nie licząc słabego ubiegłorocznego wyniku mniej rejestracji było tylko w 2005 roku. Od początku roku zarejestrowano 1604 nowe motorowery, czyli o 30,8% mniej niż przed rokiem. W tym 361 motorowerów elektrycznych.

Sprzedaż motocykli używanych – marzec 2021

W marcu 2021 roku zarejestrowano 7092 szt. motocykli używanych sprowadzonych zza granicy. Tutaj wzrost robi wrażenie – sprowadzono ich aż o 3317 sztuk, czyli o 87,9% więcej niż przed rokiem. W ciągu ostatnich 15 lat tylko trzy razy zanotowano wyższy rezultat.

Łącznie od początku roku przybyło 13 178 szt. używanych motocykli – to o 8,8% więcej niż przed rokiem. Największą popularnością cieszą się tutaj japońskie marki, a konkretnie Honda (2908 szt.) i Yamaha (2599 szt.). Z ciekawostek sprowadzono również 1 (słownie: jeden) motocykl elektryczny.

Zobacz również: Shad – aluminiowe kufry na duże podróże

40 lat BMW serii GSBMW

Sprzedaż nowych motocykli – BMW o krok przed Hondą

Najpopularniejsze marki początku sezonu 2021 to: BMW (617szt., wzrost o 63,2% r/r) i Honda (612szt., wzrost o 10,3% r/r). Co ciekawe rok temu po pierwszym kwartale zajmowały pierwsze miejsca w rankingu w odwrotnej kolejności. Najniższe miejsce podium utrzymała Yamaha w wynikiem 257szt. (spadek o 2,3% r/r).

Na początku roku najczęściej wybieraliście duże motocykle z silnikami o pojemności powyżej 750 cm3. Stanowiły one ponad 1/3 wszystkich rejestracji – 1227 sztuk, co stanowi 34,7% całej sprzedaży. Liderem tutaj jest BMW (559szt.).

Niewiele mniejszą popularnością cieszyły się maszyny z przeciwnego bieguna, czyli z silnikami o pojemności 125 cm3. Znalazły one 1195 nabywców. W tej grupie liderem jest Romet z wynikiem 191szt. Na zainteresowanie tymi maszynami wpływa mogą mieć dwa czynniki – po pierwsze można nimi jeździć z prawem jazdy kategorii B, a po drugie ze względu na epidemię i obostrzenia ludzie poszukują bezpiecznego środka transportu do codziennych dojazdów.

Wśród zarejestrowanych po raz pierwszy nowych motocykli znalazło się 29 motocykli elektrycznych wobec 14 szt. przed rokiem.

Zobacz również: Wyższe mandaty i składki OC dla kierowców z punktami karnymi. “Prace są na finiszu” – twierdzą urzędnicy MSWiA.

Honda Africa Twin 2021Honda

Honda Africa Twin 2021

Sprzedaż motocykli – top 10 najpopularniejszych marek (styczeń-marzec 2021)

  1. BMW – 617 szt.
  2. Honda – 612 szt.
  3. Yamaha – 257 szt.
  4. Romet – 191 szt.
  5. KTM – 186 szt.
  6. Junak – 168 szt.
  7. Suzuki – 143 szt.
  8. Benelli – 140 szt.
  9. Barton – 123 szt.
  10. Ducati – 111 szt.

Widać wyraźną przewagę (a właściwie przepaść) pomiędzy dwoma pierwszymi markami z zestawienia (BMW i Honda), a zajmującą trzecie miejsce Yamahą. Strata Yamahy jest ponaddwukrotna. Sytuację tą można wyjaśnić wzmożonym zainteresowaniem oraz wyprzedażami motocykli, które nie spełniają normy Euro5. Szokować może brak Harleya w czołowej dziesiątce najpopularniejszych marek, ale trzeba pamiętać, że ten ranking obejmuje również “125” – po ich wykluczeniu sytuacja z pewnością wyglądałaby inaczej.

Źródło: PZPM na podstawie danych CEP (MC)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowe zakażenia i śmierć mieszkańca zakażonego koronawirusem
Następny artykuł30 wniosków do sądu o ukaranie za naruszenie obowiązku zakrywania twarzy