A A+ A++

Rynek komputerów notował w minionych miesiącach niemały wzrost, do czego przyczyniła się pandemia COVID-19 i zapotrzebowanie na sprzęt elektroniczny niezbędny do pracy czy nauki zdalnej, na którą przeszły poszczególne kraje. Według najnowszych danych firmy analitycznej Strategy Analytics za dużą część tego progresu odpowiadają laptopy, wliczając do tego Chromebooki cieszące się bezprecedensową popularnością. Aktualnie producenci, którzy poprawili swoje wyniki finansowe muszą mierzyć się z zaspokojeniem popytu na ich urządzenia. Sprzedaż notebooków była tak spora, że ujawniła słabość łańcucha dostaw – przykładowo Lenovo na początku 2021 roku ostrzegało, iż wyprodukowany zapas komputerów pozostaje na wyczerpaniu. Mimo problemów z dostępnością chipów w tym części kosztującej poniżej 1 dolara przedsiębiorstwa w pierwszym kwartale 2021 roku dostarczyły na rynek 68,2 miliona laptopów i jest to 81-procentowy wzrost rok do roku.

Producenci laptopów w pierwszym kwartale 2021 roku zdołali podwoić sprzedaż.

Dyrektor ds. Analizy strategii, Eric Smith, zauważa, że ​​firmy były w stanie zrealizować znaczną część zamówień na laptopy nawet przed przewidywaną datą dostawy. To naprawdę interesująca rzecz szczególnie, że niektórzy górnicy kryptowalut w panice kupują notebooki z wydajnymi GeForce RTX na pokładzie, żeby móc kontynuować działalność. Jeśli chodzi o konkretnych producentów komputerów przenośnych, pierwsze miejsce zajmuje Lenovo, podwajając sprzedaż urządzeń względem analogicznego kwartału poprzedniego roku. Firma sprzedała ponad 16,3 mln urządzeń, natomiast drugie miejsce zajęło HP – 15,4 mln sprzedanych jednostek, a podium zamyka Dell – 10 mln sprzedanych laptopów. Apple również zyskuje na popularności sprzedając w pierwszym kwartale 5,7 mln urządzeń. Należy zaznaczyć, że korporacja w ciągu tych trzech miesięcy odnotowała rekordowy przychód z dystrybucji komputerów Mac.

Sprzedaż laptopów ze sporym wzrostem w Q1 2021 roku. Największym wygranym są Chromebooki

Sprzedaż Chromebooków wzrosła o 174 procent rok do roku i wyniosła 12,1 miliona sztuk, przewyższając wszystkie inne marki komputerów przenośnych. Patrząc na systemy operacyjne tutaj prym wiedzie Windows – pozostaje on zainstalowany na 73% sprzedanych notebooków, za nim znalazł się Chrome OS – 17,7%, z kolei na trzecim miejscu macOS – 8,4%. Wprawdzie nadal dominuje oprogramowanie Microsoftu, ale Chrome OS i macOS zdołały zwiększyć swój udział względem analogicznego kwartału 2020 roku. Windowsy za to muszą pogodzić się ze stratą z 79,6% do wspomnianych 73%.





Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMichał Dworczyk zaszczepił się. “Dołączyłem do grona”
Następny artykułKolejny przetarg na budowę żłobka i przedszkola na Budziwoju. Tym razem już bez kłopotów?