A A+ A++

Kolejna mieszkanka Zamościa została oszukana podczas internetowej sprzedaży. 22-latka otworzyła przesłany przez potencjalnego klienta link. Wpisała swoje dane oraz dane karty płatniczej. Z jej konta zniknęło 900 złotych.

22-latka strąciła pieniądze podczas sprzedaży butów za pośrednictwem popularnego portalu sprzedażowego.

Wykonała prośbę osoby rzekomo zainteresowanej zakupem, kliknęła w przesłany przez nią link, gdzie wpisała swoje dane. Ta procedura miała posłużyć do odebrania pieniędzy za wystawiony do sprzedaży towar. Zaakceptowała zamówienie i kliknęła w ikonę – odbierz środki. Następnie wybrała bank, w którym miała rachunek i podała swój kod PIN do aplikacji banku oraz dane swojej karty płatniczej, jej numer i datę ważności. Po chwili chcąc sprawdzić, czy pieniądze od kupującej wpłynęły już na jej rachunek zalogowała się na swoje konto. Zauważyła, że z rachunku zniknęło 900 złotych. Pieniądze zostały wypłacone w bankomacie za pomocą kodu Blik. Natychmiast zablokowała dostęp do rachunku bankowego, zablokowała także kartę płatniczą. Jednak pieniędzy już nie odzyskała, a sprawę zgłosiła policjantom. – relacjonuje Dorota Krukowska Bubiło, rzeczniczka zamojskiej policji. 

Wykonując transakcje w sieci zachowajmy ostrożność. Chrońmy nasze pieniądze, nie udostępniajmy bezmyślnie obcym osobom swoich danych, loginów i haseł. Nie korzystajmy również z przesłanych przez nieznajomych linków.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Gdynia: Gazeta Policyjna – październik 2021
Następny artykułKto rozpoznaje drogeryjnych rabusiów? [KOMUNIKAT, ZDJĘCIA]