Kolejna mieszkanka Zamościa została oszukana podczas internetowej sprzedaży. 22-latka otworzyła przesłany przez potencjalnego klienta link. Wpisała swoje dane oraz dane karty płatniczej. Z jej konta zniknęło 900 złotych.
22-latka strąciła pieniądze podczas sprzedaży butów za pośrednictwem popularnego portalu sprzedażowego.
– Wykonała prośbę osoby rzekomo zainteresowanej zakupem, kliknęła w przesłany przez nią link, gdzie wpisała swoje dane. Ta procedura miała posłużyć do odebrania pieniędzy za wystawiony do sprzedaży towar. Zaakceptowała zamówienie i kliknęła w ikonę – odbierz środki. Następnie wybrała bank, w którym miała rachunek i podała swój kod PIN do aplikacji banku oraz dane swojej karty płatniczej, jej numer i datę ważności. Po chwili chcąc sprawdzić, czy pieniądze od kupującej wpłynęły już na jej rachunek zalogowała się na swoje konto. Zauważyła, że z rachunku zniknęło 900 złotych. Pieniądze zostały wypłacone w bankomacie za pomocą kodu Blik. Natychmiast zablokowała dostęp do rachunku bankowego, zablokowała także kartę płatniczą. Jednak pieniędzy już nie odzyskała, a sprawę zgłosiła policjantom. – relacjonuje Dorota Krukowska Bubiło, rzeczniczka zamojskiej policji.
Wykonując transakcje w sieci zachowajmy ostrożność. Chrońmy nasze pieniądze, nie udostępniajmy bezmyślnie obcym osobom swoich danych, loginów i haseł. Nie korzystajmy również z przesłanych przez nieznajomych linków.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS