A A+ A++

Pamiętacie jeszcze złote czasy Facebooka, kiedy dla dobrych zasięgów trzeba było naprawdę niewiele? Dziś nie wystarczy już „robić” social media. Nie przejdą clickbaitowe tytuły, posty sztucznie napędzające zaangażowanie użytkowników i banalne konkursy. Administratorzy, którzy nie dostosują się do zmian na portalach społecznościowych, mogą spodziewać się co najmniej spadków zasięgów. W cenie pozostaje autentyczne zaangażowanie użytkowników, a co za tym idzie: content dopasowany do ich potrzeb.

Stawka jest jednak zbyt wysoka, by polegać jedynie na intuicji. Warto zwracać uwagę na te wskaźniki, które mówią nam, jak odbierana jest nasza aktywność w social mediach. Śledźmy nie tylko zasięg i wyświetlenia postów, lecz także reakcje, komentarze i udostępnienia – te warte są dziś najwięcej.

W tym zestawieniu znajdziesz narzędzia, które dostarczą ci jeszcze więcej twardych danych. Pozwolą m.in. przeanalizować, kim są twoi fani (Facebook Audience Insights), dostarczą rozbudowaną analitykę i wesprą moderację profili (Sotrender, NapoleonCat), a także będą kompleksowo monitorować to, co o twojej marce mówi się w mediach społecznościowych i nie tylko (Brand24, Newspoint).

Facebook Audience Insights

Narzędzie od Facebooka. Szczególnie użyteczne, jeżeli chcesz poznać bliżej swoich fanów. Znajdziesz w nim szczegółowe informacje o osobach, które obserwują twój profil – od danych demograficznych, przez polubione strony i lokalizację, aż po formy aktywności w serwisie. Dowiesz się m.in., jakie mają wykształcenie, w jakiej branży pracują, na jakich urządzeniach najczęściej korzystają z Facebooka, a nawet… jaki jest ich obecny status związku.

CENA: Za darmo.

ZALETY: Dostępność, wszystko w formie przejrzystych wykresów.

WADY: Słabo radzi sobie z małymi fanpage’ami (prawdopodobnie dlatego, że liczba danych jest niewystarczająca do pogłębionej analizy).

Sotrender

Znany z rozbudowanych raportów, które wygenerujesz za pomocą kilku kliknięć. A w nich czeka na ciebie naprawdę sporo danych, m.in. zasięg i wyświetlenia postów, rodzaje zasięgu, przyrost liczby fanów, demografia, zaangażowanie użytkowników. Sotrender zrobi też za ciebie zestawienie postów marki, wskaże najlepsze publikacje i podsumuje działalność administratora. Jest też opcja porównania się z konkurencją i panel do moderacji.

CENA: Podstawowy pakiet dla jednego profilu to koszt 80 zł* miesięcznie (1 użytkownik, 90 dni historycznych danych), najpopularniejszy kosztuje 230 zł i umożliwia analizę danych z pięciu profili (3 użytkowników, 180 dni historycznych danych).

ZALETY: Przejrzysta forma raportów, praktyczne wskazówki (Sotrender wskaże, co możesz poprawić).

WADY: Opcja z panelem do moderacji dodatkowo płatna. 14-dniowa WERSJA TESTOWA pozwala na korzystanie ze wszystkich funkcji Sotrendera, ale do dyspozycji masz dane tylko z 30 ostatnich dni.

UŻYJESZ DO: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube.

NapoleonCat

Dostarczy raporty ze szczegółowymi danymi (zasięg, przyrost liczby fanów, demografia, zaangażowanie, aktywność administratora etc.), pozwoli porównać się z konkurencją i moderować komentarze. Moją ulubioną częścią raportów NapoleonCat jest ta dotycząca efektywności postów: w jednym miejscu zebrano informacje o średnim czasie życia posta, najbardziej angażujących dniach, godzinach i typach publikacji.

CENA: Koszt pakietu w wersji podstawowej to 81 zł (12-miesięczne archiwum danych, 1 profil, 1 użytkownik). Za pakiet Pro trzeba zapłacić 165 zł (24-miesięczne archiwum danych, 1 profil, 1 użytkownik).

ZALETY: Kalendarz publikacji i publikator, za pomocą którego zaplanujesz posty z po … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZiemia za paznokciami Bożeny Schabikowskiej. “Na imprezie czy w wywiadzie to świetnie brzmi: prowadzę winnicę”
Następny artykułMedycyna estetyczna. Jak znów wyglądać młodo?