A A+ A++

Ponad 3/4 (78 proc.) Amerykanów przyznaje, że używa telefonu komórkowego bezpośrednio przed zaśnięciem, a to ma znaczący wpływ na jakość snu.

Takie odwlekanie snu następuje gdy opóźniamy moment pójścia spać, aby robić inne nieistotne rzeczy, na które nie mieliśmy czasu w ciągu dnia. To odzwierciedla bardzo słabą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

Portal Sleep Junkie wybrał najpopularniejsze aplikacje social mediowe, aby sprawdzić które mają najgorszy wpływ na jakość snu i w związku z tym których powinno się unikać przed pójściem spać.

W badaniu udział wzięło 2 012 Amerykanów. Każdego z nich poproszono o noszenie smartwatcha, który rejestrował ilość czasu potrzebnego na zaśnięcie oraz spędzonego w fazie REM. Ponadto, przekazywali oni informacje zwrotną na temat swojego samopoczucia następnego dnia rano po korzystaniu z aplikacji social mediowej na godzinę przed zaśnięciem.

Jak się okazało, aplikacją mającą najgorszy wpływ na jakość snu jest TikTok. Jego użytkownicy spędzali w fazie REM tylko 14 proc. swojego cyklu snu, czyli zaledwie połowę tego co powinni, a na zaśnięcie po użyciu aplikacji potrzebowali 1 godz. i 7 minut.

Poniżej zestawienie popularnych aplikacji social mediowych z wynikami w zakresie średniego procenta snu spędzonego w fazie REM i średniego czasu potrzebnego do zaśnięcia po użyciu aplikacji przed snem:
– TikTok: 14 proc. / 1 godzina 7 minut
– Instagram: 15,5 proc. / 58 minut
– Snapchat: 16 proc. / 56 minut
– Twitter: 18 proc. / 50 minut
– Facebook: 19,5 proc. / 45 minut
– Pinterest: 19,5 proc. / 38 minut
– YouTube: 19,5 proc. / 32 minuty
– WhatsApp: 21 proc. / 34 minuty
– Reddit: 21,5 proc. / 35 minut
– Tumblr: 21,5 proc. / 39 minut

W przypadku osób, które przed zaśnięciem nie korzystały z urządzeń elektronicznych, wyniki kształtowały się na poziomie odpowiednio 23 proc. i 25 minut.

Zdaniem ekspertów portalu Sleep Junkie, social mediowe aplikacje źle wpływają na jakość snu przede wszystkim ze względu na niebieskie światło emitowane z ekranu telefonu, które zwiększa czujność użytkowników i powoduje, że czasy zasypiania są ponadprzeciętne.

Szczególnie niekorzystnie działają aplikacje takie jak TikTok, gdyż uwalniają one adrenalinę i dopaminę, dając energię i uczucie “szczęścia”. To właśnie dlatego wielu użytkowników wybiera je jako sposób na odwlekanie snu, pomimo wiedzy, że wcale nie pomagają one zrelaksować się przed snem.

Eksperci Sleep Junkie zalecają, aby z uwagi na emisję niebieskiego światła co najmniej dwie godziny przed snem nie używać żadnych urządzeń elektronicznych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLogan Paul oszukany na 3,5 mln dolarów
Następny artykułW 1997 roku przed kamerą zachwalał wódkę. Dzisiaj na TikToku ostrzega przed jej piciem