A A+ A++

PKP LHS zwiększa przepustowość torów, licząc na kontenerowe połączenie z Chinami.

Spółka LHS nie zwalnia mimo pandemii. Podpisała umowę na rozbudowę infrastruktury na stacji granicznej Hrubieszów: budowę toru wyciągowego 1520 mm, przebudowę siedmiu torów 1435 mm oraz modernizację hali wagonowej, która zostanie przystosowana do obsługi sprzętu przeładunkowego oraz dla potrzeb kontroli granicznej.

Zmodernizowany zostanie automatyczny system sterowania  ruchem kolejowym, wprowadzone zostaną czujniki niezajętości torów i rozjazdów oraz system telewizji przemysłowej. Inwestycja pozwoli na zwiększenie zdolności eksploatacyjnych stacji oraz ograniczenie kosztów prowadzenia ruchu pociągów. Inwestycja zostanie zrealizowana w trybie „Projektuj i Buduj”, prace projektowe i budowlane wykona konsorcjum firm, których liderem jest Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji z Bytomia.

Centra sterowania

W marcu zawarta została umowa na projekt rozbudowy Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Sędziszów LHS, co pozwoli na objęcie komputerowym sterowaniem urządzeń w miejscowościach Raczyce, Gołuchów, Łączyn, Sędziszów, Kępie, Zarzecze, Jaroszowiec Olkuski oraz Bukowno. Inwestycja umożliwi zwiększenie bezpieczeństwa i przepustowości oraz ograniczenie kosztów przewoźnika. Projekt opracuje firma Mosty Katowice.

Czytaj więcej w: Kolej domaga się tarczy

W przygotowaniu jest również umowa dotycząca zaprojektowania budowy LCS na stacji Wola Baranowska, które obejmie mijanki Huta Deręgowska, Puszcza, Drozdów i Niekrasów oraz stacje Wola Baranowska, Staszów i Grzybów.

– Pomimo rozwoju epidemii, nie zatrzymaliśmy naszych projektów inwestycyjnych. Dzięki temu nie tylko zapewniamy pracę naszym dostawcom i ciągłość dostaw naszym partnerom handlowym, ale również przygotowujemy infrastrukturę, która przez kolejne lata będzie wspierać rozwój gospodarczy regionów, przez które przebiega linia szerokotorowa – tłumaczy prezes PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Zbigniew Tracichleb.

Pociąg do Chin raz w tygodniu

Na początku roku, tak jak w całej branży transportowej, PKP LHS odnotowała spadki przewożonych towarów. W pierwszym kwartale masa przewożonych towarów spadła o 13 proc. w odniesieniu do poprzedniego roku, a po czterech miesiącach spadki pogłębiły się do 24 proc. w porównaniu do 2019 roku.

Czytaj więcej w: Kolej już wozi żywność do Chin

Zarządzając zaledwie 2 proc. krajowej sieci kolejowej, PKP LHS utrzymuje wysoki, blisko 6-procentowy udział w krajowym rynku pod względem pracy przewozowej. – Pomimo pandemii i wprowadzonych środków ostrożności, ruch przez granicę przez przejście Izov-Hrubieszów prowadzony jest bez zakłóceń – podkreśla rzeczniczka PKP LHS Agnieszka Hałasa.

Dodaje, że spółka liczy na duże zainteresowanie dostawami towarów z Chin do Sławkowa, zwłaszcza w odniesieniu do ładunków przeznaczonych do południowej części Polski i do Europy Południowej i Zachodniej. – Dzięki szerokiej promocji połączenia Xi’an (Chiny) – Sławków LHS zarówno w Chinach, jak i w Polsce udało nam się we współpracy z naszymi partnerami wypracować regularność tych połączeń i planowane jest nadawanie 1 pociągu na tydzień. – zaznacza rzeczniczka.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMC: Zdalna praca, zdalna edukacja, spotkania w internecie. Czas na JOMO (komunikat)
Następny artykułJoanna Pacak przedłużyła kontrakt z ŁKS-em Commercecon