A A+ A++

Ponad 100 osób z powiatu krasnostawskiego uczestniczyło w kolejnym proteście przeciwko budowie kolei dużych prędkości. Akcja protestacyjna tym razem odbyła się w Wólce Orłowskiej. Jej uczestnicy po raz kolejny wysłali do stolicy sygnał, że nie wyrażają zgody na to, by inwestycja Centralnego Portu Komunikacyjnego zrujnowała ich życiowy dorobek.

Izbica, Łopiennik Górny, Zakręcie, Wólka Orłowska – to miejsca, gdzie regularnie protestują przeciwnicy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Ostatnia taka manifestacja odbyła się w Wólce Orłowskiej. Mieszkańcy miasta Krasnystaw oraz gmin Krasnystaw, Łopiennik Górny i Izbica, na terenie których powstać ma kolej dużych prędkości, po raz kolejny sprzeciwili się realizacji tego przedsięwzięcia na należących do nich gruntach. Jak już informowaliśmy, inwestycja Centralnego Portu Komunikacyjnego zburzy wiele domów, gospodarstw rolnych i firm.

Ludzie o tym, że ma być budowana kolej dużych prędkości, która zrówna z ziemią ich życiowy dobytek, na dobrą sprawę dowiedzieli się podczas zorganizowanych na przełomie maja i czerwca ubiegłego roku konsultacji społecznych. Zapoznali się z czterema wariantami przebiegu trasy kolejowej, z których CPK miał wybrać jeden. Wszystkie powodowały wyburzenia wielu zabudowań. Mieszkańcy nie ukrywali pretensji do samorządowców, ale też spółki CPK, że o tej inwestycji tak szeroko nie informowano wcześniej, bo prace przygotowawcze rozpoczęły się w 2018 roku.

Z mieszkańcami w Wólce Orłowskiej protestowali włodarze gmin: Ewa Gajowiak-Powroźnik – wójt gminy Krasnystaw, Artur Sawa – wójt gminy Łopiennik Górny oraz Jerzy Lewczuk – burmistrz miasta i gminy Izbica. Wszyscy troje są regularnymi uczestnikami protestów. Na ostatniej manifestacji pojawili się też starosta Andrzej Leńczuk, europoseł Krzysztof Hetman oraz posłanka Teresa Hałas.

Samorządowcy przygotowali społeczne warianty przebiegu kolei dużych prędkości. Czy Centralny Port Komunikacyjny weźmie je pod uwagę przy wyborze ostatecznej wersji? O tym mieszkańcy powiatu krasnostawskiego przekonają się pod koniec marca br. Właśnie wtedy spółka ma wybrać wariant przebiegu torów. (s)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJest dokumentacja, ale nie ma pieniędzy na wykonanie
Następny artykułMotor zatrzymał się na Rakowie. Lider Ekstraklasy w półfinale Pucharu Polski