A A+ A++
Skorygowana EBITDA Huuuge w II kw. powyżej oczekiwań
/ Huuuge

Skorygowana EBITDA Huuuge w drugim kwartale spadła rok do roku o 43 proc. do 15,6 mln USD – podała spółka w raporcie. Wynik jest o 13 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków.

Wynik netto spadł o 36 proc. do 9,1 mln USD. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali zysku netto w przedziale 7,2-8,6 mln USD.

Huuuge podał, że niższe zyski to przede wszystkim efekt wyższych wydatków na marketing. Na kampanie marketingowe firma wydała w II kw. 34,8 mln USD, o 75,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Wydatki spadły jednocześnie o 11 proc. w stosunku do pierwszego kwartału. Na pozyskanie graczy w okresie kwiecień-czerwiec trafiło 35,7 proc. przychodów spółki wobec 41 proc. kwartał wcześniej.

“Zgodnie ze strategią przyjętą na rok 2021, większość budżetu marketingowego została przeznaczona na pierwszą połowę roku” – napisano w komunikacie prasowym.

Jak podano w raporcie, spółka zaobserwowała w II kw. wzrost średnich wskaźników eCPI, czyli kosztów reklamy w przeliczeniu na jedną instalację gry. Wzrost był w dużej mierze napędzany przez zmiany w polityce prywatności na urządzeniach Apple. Po wdrożeniu zmian, wszyscy użytkownicy sprzętu Apple, którzy zaktualizowali systemy operacyjne do wersji iOS 14.5+, muszą być pytani o zgodę na śledzenie ich działań.

“Według danych Bidalgo/EKG, CPPI (koszt na płatną instalację) w kategorii kasyn społecznościowych wzrósł o 65 proc. rok do roku w II kwartale 2021 r., przy wzroście o 150 proc. rdr w przypadku urządzeń z systemem iOS” – podano w raporcie Huuuge, dodając jednocześnie, że koszty reklam były niezwykle niskie w II kwartale 2020 r. ze względu na duży napływ graczy w szczycie pandemii COVID.

Spółka poinformowała, że, biorąc pod uwagę obecne warunki rynkowe, w przyszłości spodziewa się dalszego niewielkiego spadku wydatków na pozyskanie graczy w stosunku do przychodów, mocniejszego niż wcześniej oczekiwała. Huuuge planuje zwiększać wydatki na “Traffic Puzzle” i utrzymać je w dwóch głównych grach.

Przychody Huuuge wzrosły w drugim kwartale rok do roku o 10 proc. do 97,5 mln USD. Sprzedaż była zgodna z szacunkami, które spółka podała na początku lipca. Przychody z płatności od graczy wzrosły o 7,3 proc. do 94 mln USD, a przychody z reklam były prawie trzykrotnie wyższe i sięgnęły 3,5 mln USD.

Jak podała spółka, wzrost przychodów był głównie efektem większej sprzedaży w ramach nowych gier (wzrost o 163 proc.), a jego motorem było “Traffic Puzzle”, którego przychody wzrosły o ponad 300 proc. do 8,3 mln USD. Przychody z flagowych gier spółki (“Huuuge Casino” i “Billionaire Casino”) wyniosły 86,1 mln USD i były o 1,8 proc. wyższe niż przed rokiem.

“Udział nowych tytułów w przychodach ogółem w drugim kwartale wyniósł 12 proc. w porównaniu z 5 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego” – podano.

Huuuge poinformował, że w drugim kwartale podpisał dwie nowe umowy wydawnicze z zewnętrznymi producentami gier i ma w planach podpisanie co najmniej dwóch kolejnych przed końcem 2021 r.

Średnie przychody na aktywnego dziennie użytkownika gier spółki (tzw. ARDAU) wzrosły do 1,4 USD z 1,2 USD kwartał wcześniej. W przypadku dwóch największych gier wskaźnik wzrósł do 2 USD z 1,72 USD w pierwszym kwartale.

Huuuge odnotował wzrost wskaźnika ARPPU, czyli średni przychód na płacącego użytkownika (gry spółki są darmowe, ale gracze mogą w nich dokonywać transakcji). W przypadku tzw. flagowych gier wskaźnik zwiększył się do 45,4 USD z 40,3 USD kwartał wcześniej, a średnia dla wszystkich gier grupy urosła do 39,5 USD z 35,7 USD.

Liczba aktywnych dziennie graczy (DAU) spadła kwartalne o 13 proc. do 773,2 tys. DAU “Huuuge Casino” i “Billionaire Casino” obniżyło się do 483,5 tys., o 11,4 proc.

Udział osób wydających pieniądze w grach spółki w ciągu miesiąca (tzw. miesięczna konwersja) wzrósł do 5,7 proc. z 5 proc. w I kw. Dwa flagowe tytuły zwiększyły wskaźnik do 8,4 proc. z 8,3 proc. przed kwartałem. (PAP Biznes)

kuc/ mfm/

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPraca zdalna mocno stresuje Polaków, ale nie chcą wracać do biur
Następny artykułEBI: osiągnęliśmy rekordowy poziom finansowania klimatycznego w Polsce