Grupa Volkswagena projektując silnik 1.2 MPI z rodziny EA 111 dedykowała go małym samochodom miejskim – takim jak Skoda Fabia, Seat Ibiza czy Volkswagen Polo. Jakie są jego główne cechy? Konstrukcja ma 3 cylindry, wtrysk wielopunktowy, a do tego łańcuch rozrządu. I choć łańcuch kojarzy się z trwałością, w tym przypadku niestety tak nie było. Czemu? Nie do końca decydująca okazuje się ułomność samego łańcucha. Dużo bardziej chodzi o charakterystykę pracy samego motoru.
Skoda Fabia 1.2 MPI – oznaczenia:
- 54 KM 6v: AWY, BMD
- 60 KM 6v: BBM
- 64 KM 12v: AZQ, BME
- 69 KM 12v: BZG, CEV, CGPA
Silnik 1.2 MPI ma pewną słabość – chodzi o spory apetyt na olej. Jako że w tym samym czasie ma małą miskę olejową, już niewielki ubytek smarowidła jest w stanie sprawić, że jego poziom spadnie do zbyt niskiego poziomu. Skutek? Zbyt słabe smarowanie odbija się na kondycji napinacza łańcucha rozrządu. A to prowadzi do rozciągnięcia napędu już po pokonaniu 80 – 100 tysięcy kilometrów – skutkiem może być przeskoczenie, a nawet zerwanie łańcucha. Zestaw łańcucha rozrządu do tego modelu kosztuje od 220 do 1170 złotych. To jednak nie koniec wydatków, bo do kwoty doliczone zostanie jeszcze jakieś 300 – 500 złotych za robociznę mechanika.
Skoda Fabia 1.2 MPI – rozrząd musi się psuć?
Jak uniknąć problemów z rozrządem w Skodzie Fabii 1.2 MPI? Metoda jest jedna. Kierowca powinien bardzo często i regularnie kontrolować poziom oleju. W razie wykrycia jakichkolwiek ubytków, należy je niezwłocznie uzupełniać.
Zobacz również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS