Budowanie dobrych relacji w firmie zależy od wielu czynników, jednak to pracownicy są prawdziwym sercem firmy, od których zależy powodzenie wszystkich projektów i realizacji. Właśnie dlatego dobre stosunki wewnątrz firmy są równie ważne, co kontakt z klientami. Jak odpowiednio rozpocząć współpracę i jak zachować się przy ewentualnym jej zakończeniu?
Witamy na pokładzie – nowy pracownik
Pierwsze wrażenie można zrobić wyłącznie raz, dlatego właśnie warto zwrócić uwagę już na pierwsze spotkanie z potencjalnym pracownikiem. Niestety nie zawsze przebiega ono tak, jak powinno. Z badań wynika, że nowy pracownik już na rozmowie kwalifikacyjnej, bardziej niż wysokość zarobków, chciałby znać przebieg pierwszych tygodni w firmie. Zakres obowiązków oraz procesy wdrożenia do nowych zadań obejmuje tzw. onboarding pracowników, o którym więcej przeczytasz w tym artykule: https://commplace.pl/blog/onboarding-pracownika-witamy-na-pokladzie/ . Zaprezentowanie programu wdrożeniowego już na etapie rekrutacji wywiera pozytywne wrażenie na kandydacie, dlatego choć ta praktyka nie jest jeszcze jednym z integralnych elementów rekrutacji, coraz częściej znajduje swoje zasłużone miejsce w wielu organizacjach.
Komunikacja wewnętrzna i jej wpływ na zespół
Relacje wewnątrz firmy nie dotyczą jedynie komunikacji kadry zarządzającej z pracownikami, ale także kontaktu w zespole. Nieskuteczna komunikacja generuje straty finansowe, ponieważ spada motywacja zespołu oraz jego efektywność. Jest to spowodowane złym przepływem informacji oraz wynikającymi z tego konfliktami interpersonalnymi. Taki chaos nie sprzyja żadnym obowiązkom. Jeśli taka sytuacja ma miejsce wewnątrz firmy, efekty pracy nie są zadowalające. Stąd kadra zarządzająca przekierowuje swoją frustrację na nieefektywność pracowników i koło wzajemnych irytacji rośnie. Tak relacje nie powinny wyglądać. Dlatego przeczytaj w artykule: https://commplace.pl/blog/komunikacja-wewnetrzna/, jak powinna wyglądać komunikacja pracownicza i jak budować odpowiedni dialog w firmie.
Jak zatrzymać pracownika w firmie i czy warto to robić?
Na to pytanie odpowiada wskaźnik retencji. Czym jest ten, obcy dla wielu, termin? Przede wszystkim jest to zdolność organizacji do zatrzymania pracowników wewnątrz firmy. Im wyższy jest poziom retencji, tym więcej pracowników zostanie w organizacji. Pracodawca może ustalić dowolny okres pomiaru retencji, w zależności od tego, jakie kryterium pomiaru przyjmie. Może być to np. rok tuż po okresie próbnym. O tym co możesz zaoferować swoim pracownikom i jak zbudować relacje, które zatrzymają ich w firmie w sposób naturalny, przeczytasz w artykule https://commplace.pl/blog/retencja-pracownikow-pomiar-i-znaczenie/. Dowiesz się z niego, co zrobić, żeby kluczowi pracownicy chcieli na stałe związać się z firmą. Nie zapominaj, że konkurencja nie śpi!
Dlaczego pracownicy odchodzą z firmy i jak ich zatrzymać?
Kapitał ludzki jest jednym z najważniejszych czynników budujących przewagę konkurencyjną i sukces firmy. Właśnie dlatego tak trudno jest utrzymać pracowników wewnątrz organizacji i zminimalizować niedobory kadrowe. Kompetencja pracowników to coś, co jest niezwykle ważne w dzisiejszych czasach, dlatego konkurencja dwoi się i troi, aby pozyskać liderów i zbudować zespół marzeń. Czym tak naprawdę jest rotacja pracowników i jak ją mierzyć? Tego dowiesz się z artykułu na blogu Commplace: https://commplace.pl/blog/rotacja-pracownikow-w-firmie-dlaczego-odchodza/. Pamiętaj, że przyczyn rotacji może być wiele. Niekiedy zmiana jest bardzo pożądana, dlatego przeanalizuj sytuację pracowniczą w swojej firmie i wyeliminuj czynniki negatywnie wpływające na komunikację wewnętrzną. Tylko wtedy serce Twojej organizacji będzie biło bez zakłóceń.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS