A A+ A++

Dezynfekować należy nie tylko klatki schodowe, ale też windy. Usuwanie wszelkich usterek w mieszkaniu osoby na kwarantannie trzeba przełożyć, chyba że chodzi o awarię.

Spółdzielnie mieszkaniowe mają pierwsze szczegółowe wytyczne głównego inspektora sanitarnego, jak mają dbać o nieruchomości w czasie pandemii.

W wytycznych GIS powołuje się na art. 22 ust. 1 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi. Wynika z niego, że właściciel, posiadacz lub zarządzający ma obowiązek utrzymywać nieruchomość w należytym stanie higieniczno-sanitarnym. Obejmuje to m.in. odkażanie klatek schodowych i wind na terenie spółdzielni mieszkaniowej.

– Dotąd mieliśmy tylko informację od sanepidu, że mamy zintensyfikować działania dezynfekcyjne, bez podawania, na czym to ma polegać – tłumaczy Dariusz Śmierzyński, prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Ruda w Warszawie. – Opierając się na zdrowym rozsądku i swojej wiedzy, zaczęliśmy dezynfekować klatki schodowe, korytarze, windy. Taka profesjonalna dezynfekcja środkiem wirusobójczym starcza na dwa tygodnie. Kosztuje jednak niemało, bo miesięcznie dla jednego budynku 3 tys. zł. Oczywiście przecieramy także przyciski, poręcze, klamki. Chciałbym również zamontować w windach przepływowe lampy UVC do dezynfekcji powietrza – mówi prezes Śmierzyński.

Wytyczne głównego inspektora sanitarnego dotyczą też osób na kwarantannie i chorych.

Tam, gdzie jest to możliwe, spółdzielnia powinna przełożyć wizyty pracowników technicznych w lokalach, w których przebywają osoby na kwarantannie lub u których zostało stwierdzone zakażenie wirusem SARS-CoV-2, do czasu zakończenia kwarantanny (14 dni) lub wyzdrowienia lokatora.

Jeśli wizyta pracowników technicznych ma charakter interwencyjny, np. doszło do awarii, i jest niezbędna do zapewnienia bezpieczeństwa oraz potrzeb bytowych osób przebywających w lokalu, każdą sytuację należy rozważyć indywidualnie, w uzgodnieniu z powiatową stacją sanitarno-epidemiologiczną sprawującą nadzór nad osobami w lokalu.

Jednocześnie GIS podaje, jak przy wchodzeniu do lokali mają się zachowywać pracownicy techniczni. Muszą poprosić lokatorów o staranne przewietrzenie lokalu przed wizytą, zdezynfekować klamki drzwi wejściowych, przestrzegać zasady bezpiecznej odległości (2 m) od osób zamieszkujących lokal, poprosić o przejście d … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMagistrat prezentuje archiwalne zdjęcia Limanowej
Następny artykułDilerzy chcą ratować sprzedaż samochodów