Najlepiej jednak kupić SUV-a, bo te samochody najmniej tracą na wartości. Rekordzistą i zwycięzcą w rankingu jest Dacia, która po trzech latach ma cenę niższą zaledwie o 24,5 proc. Niektórzy z jej rywali tracą w tym czasie nawet 35 proc.
Czym jest utrata wartości?
Utrata wartości istotnie wpływa na ogólny bilans kosztów eksploatacji auta. Przede wszystkim trzeba o niej pamiętać podczas kupowania każdego samochodu – zarówno używanego, jak i nowego, bo na autach prosto z salonu właściciel traci najwięcej. To cena za komfort wyboru, skonfigurowanie samochodu pod własny gust, a także brak ryzyka zakupu pojazdu powypadkowego. Niestety, Polacy często o tym zapominają, a zaskoczenie przychodzi dopiero wtedy, gdy — po kilku latach — chcą odsprzedać swoje cztery kółka.
Jak powstał ranking? Podobnie jak w poprzednich edycjach „mistrz wartości” redakcja poprosiła firmę Info-Ekspert, o przeanalizowanie utraty wartości ponad 100 modeli w przeszło 20 tys. konfiguracji. Założenia? Auto kupione w salonie, 3-letni okres eksploatacji, roczny przebieg 20 tys. km. Do wyliczeń przyjęto średnią wartość samochodu w popularnych odmianach wyposażeniowych i z silnikami benzynowymi o zbliżonej mocy. Wszystko po to, żeby jak najdokładniej pokazać rzeczywiste różnice między modelami zarówno w obrębie tego samego segmentu, jak i pomiędzy autami różnych klas.
– Wszystkie nasze dane i informacje mogą być niezwykle ważne przy planach zakupowych nowych samochodów. Warto bowiem wiedzieć, ile pieniędzy możemy stracić, jeśli wybierzemy któryś ze 100 modeli opisywanych w raporcie Auto Świata – zwraca uwagę Stanisław Sewastianowicz, redaktor naczelny tygodnika.
Szukasz auta? Poznaj pełne wyniki rankingu
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS