A A+ A++

I chyba odporną na inflację. 20 lat temu puszka lagera też kosztowała 3 zł.

To jest trafna obserwacja. Cena detaliczna piwa na przestrzeni lat rzeczywiście utrzymuje się w przedziale 2–3 zł za pół litra. To się dzieje oczywiście kosztem marż producentów i detalistów. Wynika to z tego, że piwo od lat jest uznawane przez sklepy jako traffic builder i element konkurencji handlowej. Jednocześnie piwo traktowano trochę bez serca, stawiano na palecie, na podłodze, byle dużo i w niskiej cenie. Ten produkt został odarty z magii, która przychodzi na myśl, gdy mówimy o winie czy whisky. A przecież piwo też ma ogromną kulturę warzenia i historię. Jednak era taniego piwa nieodwracalnie się kończy.

Dlaczego?

Przez nasilające się presje kosztowe. Mamy wyścig złych wiadomości. Zaczęło się od rosnących cen aluminium, a wkrótce dołączyły inne surowce, jak papier, szkło czy soda, którą wykorzystujemy do czyszczenia instalacji. Do tego doszły rosnące koszty energii, niedobór kierowców i nowe obciążenia podatkowe – akcyza co roku rośnie o 5 punktów procentowych, zaś piwa bezalkoholowe objęto podatkiem cukrowym. A gdy myśleliśmy, że go … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułE-commerce – oczywisty i niezbędny
Następny artykułHeroizm Rafaela Nadala. Czy to dobry przykład dla młodych sportowców?