A A+ A++

Od minionej niedzieli wprowadzono autobusową komunikację zastępczą w związku z modernizacją przeprowadzaną przez PKP PLK na odcinku Chorzów Batory-Nakło Śląskie. Jak długo potrwają prace?

Zastępcza komunikacja autobusowa na linii S8

Od niedzieli 13 marca w związku z przeprowadzana modernizacją na odcinku Chorzów Batory-Nakło Śląskie uruchomione zostały dwie zastępcze linie autobusowe – linia ekspresowa S8 oraz linia zwykła S80. 

Linia ekspresowa S8 będzie realizowała bezpośrednie kursy pomiędzy Tarnowskimi Górami (dworzec autobusowy przy ul. Pokoju) a Katowicami (dworzec autobusowy przy ul. Sądowej).

Linia zwykła S80 będzie się dodatkowo zatrzymywać  na przystankach ulokowanych w Nakle Śląskim (przystanek ZTM Nakło Śląskie przy ul. Głównej), Radzionkowie (przystanek ZTM Radzionków Dworzec PKP przy ul. św. Wojciecha, przystanek ZTM Rojca Centrum Przesiadkowe przy ul. Kużaja), Bytomiu (przystanek ZTM Dąbrowa Miejska przy ul. Celnej, przystanek ZTM Karb przy ul. Miechowickiej, dworzec autobusowy przy pl. Wolskiego) i Chorzowie (przystanki ZTM Chorzów Stabika i ZTM Nowa przy ul. Katowickiej, przystanek ZTM Chorzów Rynek/ZTM Estakada przy ul. Katowickiej).

Co ważne, zastępcza komunikacja autobusowa nie obsługuje przystanków Chorzów Batory oraz Katowice Załęże.

Na odcinku z Lublińca do Tarnowskich Gór (przez Rusinowice, Koszęcin, Kalety i Miasteczko Śląskie) bez zmian będą kursowały składy Kolei Śląskich. Z kolei na odcinku z Tarnowskich Gór do Katowic pasażerowie posiadający ważny bilet okresowy Kolei Śląskich będą mogli skorzystać nie tylko z zastępczej komunikacji autobusowej, ale także z linii autobusowych M3 oraz T40, kursujących w ramach Zarządu Transportu Metropolitarnego (ZTM).

Modernizacja linii S8

Rozpoczęta modernizacja jest jedną z największych projektów kolejowych w kraju. Na odcinku o długości ponad 23 kilometrów – od Nakła Śląskiego do Chorzowa, zostaną wymienione tory i sieć trakcyjna. Przebudowane zostaną stacje kolejowe – Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom, Bytom Karb, Radzionków, oraz dwa przystanki – Bytom Północ i Radzionków Rojca. Projekt zakłada też budowę zupełnie nowego przystanku „Chorzów Uniwersytet” przy skrzyżowaniu ulic Głogowskiej z Zabrską.

Prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 131 maja potrwać dwa lata (do 2024 roku).

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTrzech dziennikarzy zginęło dotąd na Ukrainie, 35 poszkodowanych
Następny artykułUODO włącza się w Światowy Dzień Konsumenta