Publikacja z dnia: 28-12-2022 11:12
Od 9 do 12 stycznia 2023 r. odbędą się spotkania informacyjne dotyczące budowy drogi ekspresowej S5 na terenie woj. warmińsko-mazurskiego.
Celem spotkania będzie poinformowanie lokalnej społeczności oraz wszystkich zainteresowanych o planowanej inwestycji oraz zebranie opinii dotyczących proponowanych wariantów przebiegu trasy.
Harmonogram i program spotkań
9 stycznia /poniedziałek/ o godz. 17:00 – Gmina Ostróda oraz Gmina Lubawa
Miejski Ośrodek Kultury w Lubawie,
ul. Rzepnikowskiego 44
10 stycznia /wtorek/ o godz. 17:00 – Gmina Kisielice oraz Gmina Biskupiec
Gminny Ośrodek Kultury w Biskupcu,
ul. Rynek 4
11 stycznia /środa/ o godz. 17:00 – Gmina Nowe Miasto Lubawskie
Miejskie Centrum Kultury w Nowym Mieście Lubawskim,
ul. 9 Stycznia 17A
12 stycznia /czwartek/ o godz. 17:00 – Gmina i Miasto Iława
Hotel Port 110 w Iławie,
ul. Konstytucji 3 Maja 7
Program spotkań obejmuje:
• prezentację projektu,
• przedstawienie projektowanych wariantów budowy S5,
• omówienie zagadnień związanych z ochroną środowiska,
• odpowiedzi na pytania.
Informacje o projekcie i zgłaszanie uwag
Zainteresowani mieszkańcy mogą przed spotkaniem zapoznać się z inwestycją korzystając z materiałów informacyjnych dostępnych w formie elektronicznej na stronie internetowej https://www.trakt.eu/wirwajdy-nowe_marzy/.
Pod podanym adresem znajdują się również ankiety na temat inwestycji. Wypełnione i podpisane ankiety wyrażające opinie, uwagi, wnioski i zastrzeżenia wobec proponowanych rozwiązań projektowych można przesyłać do 12 lutego 2023 r. drogą mailową lub tradycyjną na adres:
GDDKiA Oddział w Olsztynie, al. Warszawska 89, 10-083 Olsztyn, adres e-mail: [email protected]
Trakt sp. z o.o. sp. k., ul. Jesionowa 9a, 40-159 Katowice, adres e-mail: [email protected]
Na mocy decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (uzyskanie planowane jest na przełomie 2029 i 2030 r.), po uzyskaniu przez nią ostateczności, nieruchomości zajęte pod pas drogowy staną się na mocy prawa własnością Skarbu Państwa. Dotychczasowym właścicielom przysługuje odszkodowanie za zajętą nieruchomość lub jej część. Postępowanie w sprawie wypłaty odszkodowania jest wszczynane przez wojewodę z urzędu, co oznacza, że właściciele nieruchomości nie muszą czynić żadnych dodatkowych starań, aby otrzymać odszkodowanie. Decyzję ustalającą wysokość odszkodowania wydaje wojewoda w oparciu o operat szacunkowy opracowany przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego, powołanego przez wojewodę.
Szczegółowo o procedurach nabywania nieruchomości pod budowę dróg można przeczytać na naszej stronie internetowej: Wypłata odszkodowania za nieruchomości przejęte pod budowę dróg krajowych.
(inf. pras.)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS