A A+ A++

fot. UM Jastrzębie

To będzie jedna z najdroższych inwestycji realizowanych przez Jastrzębie-Zdrój w ostatnich latach. Pochłonie prawie 18 milionów 370 tysięcy złotych. Co ważne, miasto pozyskało 50 procent dofinansowania na tą inwestycję z Funduszu Dróg Samorządowych.

Umowa ma zostać podpisana w ciągu najlbliższych dni. W sierpniu nie będzie możliwe korzystanie już z dotychczaswego wiaduktu i zostaną wprowadzone objadzy, o czym niezwłocznie poinformujemy. 

Eurovia Polska S.A. ma 680 dni na to, by wybudowała wiadukt i rondo na skrzyżowaniu ulic Graniczna-Północna-Aleja Piłsudskiego. Inwestycja jest jedną z największych w ostatnim czasie, jaką prowadzi miasto. 

Projekt budowy wiaduktu zakłada między innymi budowę dwóch niezależnych mostów, osobno dla każdej z jezdni. Obiekt podzielony będzie, jak do tej pory, na dwa pasy w każdym kierunku. Dzięki takiej konstrukcji zyskujemy gwarancję, że jego użyteczność, pomimo szkód górniczych, będzie wydłużona. Poprawione zostaną także parametry drogi, która awansuje z automatu do kategorii dróg głównych.

Przy budowie wiaduktu część wąwozu zostanie zasypana, jednak pozostawiony zostanie przepust na planowaną budowę torów kolejowych. Powstaną też dwa przyczółki. Z uwagi na znaczne obciążenia przekazywane przez podpory, przewidziano wzmocnienie podłoża gruntowego pod fundamentami przyczółków oraz pod konstrukcjami z gruntu zbrojonego. Dodatkowo teren będzie palowany.

Cały obiekt będzie miał 70 metrów długości i 20 szerokości. By przyspieszyć roboty, wykonany zostanie nie z lanego betonu, a z prefabrykatów. Powstanie również 300  metrów bieżących drogi, ze ścieżkami rowerowymi i chodnikami, a także oświetlenie uliczne.

Co warte uwagi, wraz z wiaduktem budowane będzie jednocześnie rondo na skrzyżowaniu alei z Graniczną i Północną. Jest to jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście. W tym miejscu powstanie rondo turbinowe, które ma zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego i znacznie poprawić płynność przejazdu.

Nieprzypadkowo te dwie inwestycje zaplanowano w jednym czasie. Łatwiej będzie jednocześnie budować i wiadukt i rondo, niż zamykać przejazd z powodu budowy wiaduktu a następnie ograniczać ruch drogowy z powodu budowy ronda.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolitechnika Śląska. Te wynalazki i patenty zmienią świat
Następny artykułUFO w Nadarzycach? “To nie wygląda na dzieło ludzkiej ręki”