W poniedziałek wykonawca inwestycji, spółka Intop Tarnobrzeg, przejął plac budowy. – Wykonawca zabezpiecza miejsce prac i prowadzi pierwsze prace torowe na stacji, które zapewnią sprawny ruch pociągów. W lipcu będą realizowane kolejne prace, które nie wymagają pozwolenia na budowę, m.in. rozbiórka peronu przydworcowego, a następnie rozbiórka części kładki nad peronami nr 1, 2 i 3 – informuje Izabela Miernikiewicz z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Tunel pod 14 torami, połączony z budynkiem dworca, wyposażony w windy, zastąpi starą kładkę nad torami. Połączy osiedla Przydworcowe i Dolna Kamienna. – To dla naszego miasta bardzo dobra wiadomość. Od początku skarżyski samorząd był zaangażowany w planowanie inwestycji, a historia przygotowań do rozpoczęcia prac obejmuje kilka lat – mówi Konrad Krönig, prezydent Skarżyska-Kamiennej.
Skarżysko-Kamienna, dworzec kolejowy, kładka nad torami MICHAŁ WALCZAK
Pieniądze na budowę pochodzą przede wszystkim ze środków unijnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Co ciekawe, ponieważ oferty w ogłoszonym w 2018 roku przetargu były zbyt drogie, ograniczono zakres inwestycji i zrezygnowano z planowanej wcześniej w tunelu drogi dla samochodów.
Wraz z budową tunelu zaplanowano kompleksową przebudowę peronu przy budynku dworca. Będzie on wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS