Trasa drogi w planie jak i w przekroju podłużnym została dostosowana do istniejącego odcinka drogi oraz konfiguracji terenu. Cały odcinek drogi zakłada nawiązanie niwelety względem istniejącej jezdni z drobnymi korektami. Na całym odcinku drogi zachowano stały układ szerokości jezdni t.j. główny ciąg szerokości 5,00, plus poszerzenia na łukach. Nawierzchnię drogi zaprojektowano jako nawierzchnię z betonu asfaltowego gr. 4 cm (w-wa ścieralna) plus nawierzchnię z betonu asfaltowego gr. 5 cm (w-wa wiążąca), na podbudowie z kruszywa stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 20 cm i warstwie z mieszanki związanej cementem C3/4 gr. 20 cm.. Przekrój poprzeczny jezdni zaprojektowano jako daszkowy 2%. Konstrukcja jezdni i zjazdów na posesje:
– w-wa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S gr. 4 cm
– w-wa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W gr. 5 cm
– podbudowa z kruszywa 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm
– warstwa z mieszanki związanej cementem C3/4 gr. 20 cm
Konstrukcja utwardzenia nawierzchni z kostki betonowej (utwardzenia z kostki będą służyły dla osób chcących skorzystać z terenów rekreacyjnych w celu umożliwienia przyjazdu samochodem i pozostawienia samochodu blisko terenów rekreacyjnych):
– kostka betonowa gr. 8 cm
– podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 4 cm
– podbudowa z mieszanki związanej cementem C8/10 gr. 20 cm
– warstwa mieszanki związanej cementem C3/4 gr. 20 cm
Oświetlenie drogowe: montaż 9 słupów oświetleniowych z oprawami LED.
Długość jezdni do rozbudowy – 300,00 mb.
Dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 1 043 338,20 zł
Całkowita wartość inwestycji: 1 738 897,07 zł
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS