Osiem firm złożyło oferty dotyczące modernizacji autostrady A2. Na łączącej Łódź z Warszawą drodze, wybudowanej przy okazji Euro 2012, pojawić się mają dodatkowe pasy ruchu. Liczący 91 km odcinek autostrady A2 Łódź Warszawa jest dziś jedną z najbardziej uczęszczanych dróg w Polsce.
Osiem firm złożyło oferty dotyczące modernizacji autostrady A2. Na łączącej Łódź z Warszawą drodze, wybudowanej przy okazji Euro 2012, pojawić się mają dodatkowe pasy ruchu. Liczący 91 km odcinek autostrady A2 Łódź – Warszawa jest dziś jedną z najbardziej uczęszczanych dróg w Polsce. W czasie przygotowań do Euro 2012 przedstawiciele ówczesnego rządu przekonywali, że budowa autostrad o trzech pasach ruchu w jednym kierunku nie znajduje finansowego uzasadnienia. Dziś, w 11 lat od uruchomienia A2 spinającej Łódź z Warszawą, nie ulega wątpliwości, że byli w błędzie.
Jeśli przyjrzeć się danym z dwóch ostatnich Generalnych Pomiarów Ruchu przeprowadzonych przez GDDKiA (w latach 2015 i 2020/2021) okaże się, że na przestrzeni niespełna 6 lat liczba pojazdów pokonujących w ciągu doby autostradę A2 wzrosła o 29 proc.
Różnica jest jeszcze bardziej zauważalna w przypadku pojazdów ciężarowych. Tutaj wzrost natężenia ruchu na omawianym odcinku wyniósł aż – uwaga – 66 proc., a trzeba pamiętać, że najnowszy Generalny Pomiar Ruchu wykonywany był w czasie trwania pandemii koronawirusa, gdy poziom ruchu na drogach zauważalnie zmalał.
Docelowo A2 będzie miała:
- od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po cztery pasy ruchu,
- od węzła Pruszków do węzła Łódź Północ dwie jezdnie po trzy pasy ruchu
Nowe pasy pojawić się mają w miejscu obecnego pasa zieleni pomiędzy jezdniami, na długości około 89 km.
By zminimalizować utrudnienia i dolegliwości dla kierowców, przez cały czas trwania budowy, dla każdego z kierunków – tak w stronę Warszawy, jak i Poznania – kierowcy korzystać będą z dwóch pasów ruchu.
Rozpoczęcie prac będzie wymagało koordynacji z innymi robotami, które mają wpływ na ruch odbywający się po autostradzie A2 między Warszawą i Łodzią. Chodzi przede wszystkim o budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów. Kierowcy przemierzający trasę między stolicą i Trójmiastem wybierają przejazd autostradami A2 i A1, aby uniknąć utrudnień.
Do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęło osiem ofert od podmiotów zainteresowanych rozbud … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS