Kolejny przejazd odcinka specjalnego Czarne zamknął drugi dzień rywalizacji w siódmej rundzie WRC 2024. Zanim jednak zawodnicy udali się na tę próbę, ponownie pokonali oesy Świętajno i Gołdap.
Na Świętajnie, podobnie jak na pozostałych dwóch próbach, najszybsi byli Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen. Na tym oesie oponę w swojej Toyocie uszkodzili Elfyn Evans i Scott Martin i zwolnili drugie miejsce Andreasowi Mikkelsenowi i Torsteinowi Eriksenowi.
Odcinek specjalny Czarne przywitał zawodników wysoką temperaturą. Spowodowało to dość zróżnicowany dobór opon wśród czołówki. Neuville założył dwie twarde i dwie miękkie opony. Gregoire Munster postawił na miękki zestaw, podobnie jak Adrien Fourmaux. Mikkelsen z kolei założył trzy twarde i jedną miękką.
Wszystkich pogodzili jednak Rovanpera i Halttunen, którzy wygrali próbę z przewagą 2,8 s nad Evansem i Martinem. Trzeci w wynikach byli Mikkelsen i Eriksen [+4,2 s].
– Dawałem z siebie wszystko przez cały dzień. Popołudnie było przyjemne. Na początku rajdu nie byliśmy wystarczająco szybcy. Ostatni dzień będzie trudny – powiedział Rovanpera.
– Defekt opony… co możemy powiedzieć, takie rzeczy się zdarzają. Nie mieliśmy zapasowego na resztę pętli. Robiliśmy, co mogliśmy. To był dobry weekend aż do tego momentu – stwierdził Evans.
– Mieliśmy dobry dzień. Trochę za dużo luzu w niektórych miejscach, może za bardzo się starałem. Zużycie opon było bardzo duże – przekazał Mikkelsen.
Adrien Fourmaux, Alexandre Coria, M-Sport Ford World Rally Team Ford Puma Rally1
Autor zdjęcia: Red Bull Content Pool
Przyspieszyli Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, którzy byli czwarci ze stratą 6,5 s do zwycięzców. Piąte i szóste miejsce należało do załóg Forda, Greogoire Munstera i Louisa Louki [+8,4 s] i Adriena Fourmaux i Alexandre Corii [+8,5 s]. Martins Sesks i Renars Francis stracili do Finów 8,8 s i wyprzedzili o 4,8 s kolejnych w wynikach Takamoto Katsutę i Aarona Johnstona.
– Jechałem ok, ale przestrzeliłem jeden zakręt podczas hamowania. Samochód nie chciał skręcić i trochę tam straciłem. Poza tym, to był fajny przejazd – podsumował Neuville.
– Czułem się całkiem dobrze. Louis powiedział w połowie oesu, że to szaleństwo tak jechać. Tym razem dobrze wybraliśmy opony, tylko na pierwszym odcinku rano musiałem odzyskać rytm – dodał Munster.
– Nie jestem pewien, czy dobrze wybrałem opony. To było trochę ryzykowne i nie zadziałało, ale jesteśmy zadowoleni z tych dwóch dni – mówił Fourmaux.
Dziesiątkę skompletowały czołowe załogi kategorii WRC 2, Oliver Solberg i Elliott Edmondson [+33,9 s], a także Robert Virves i Aleks Lesk [+38,1 s].
Po dwóch dniach na prowadzeniu są Rovanpera i Halttunen. Przed czterema niedzielnymi odcinkami Finowie mają w zapasie 9,4 s nad Mikkelsenem i Eriksenem. Trzecie miejsce zajmują Evans i Martin [+16,1 s]. Na czwartym miejscu z apetytami na poprawę swojej lokaty w niedzielę są Fourmaux i Coria [+37,0 s]. Sesks i Francis zajmują miejsce piąte [+58,2 s] i mają zaledwie 0,1 s przewagi nad Neuvillem i Wydaeghe.
W WRC 2 prowadzenie utrzymują Sami Pajari i Enni Malkonen. Drugie miejsce zajmują Oliver Solberg i Elliott Edmondson [+26,3 s]. Robert Virves i Aleks Lesk zajmują miejsce trzecie i tracą do fińskiej załogi 29,4 s. Najwyżej sklasyfikowana polską załogą WRC 2 po drugim etapie są Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk, którzy zajmują 8. miejsce i tracą do liderów 1.31,1.
Michał Sołowow i Maciej Baran zajmują drugie miejsce w WRC Masters Cup i tracą 1.55 9 do liderów tej klasyfikacji, Armina Kremera i Elli Kremer. Polacy w łącznej klasyfikacji WRC 2 zajmują 17. miejsce ze stratą 10.55,2. Kolejna polska załoga, Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot, ukończyła drugi etap na 20. pozycji [+16.09]. Za nimi są Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak [+1:02.38,1], których serwis przygotowuje samochód przed jutrzejszym powrotem na odcinki specjalne. Wojciech Musiał i Konrad Dudziński zajmują 22. miejsce i zamykają stawkę WRC 2.
W WRC 3 prowadzenie utrzymali Jakub Matulka i Daniel Dymurski, ale ich przewaga nad Diego Dominguezem i Rogelio Penate wynosi już tylko 5,5 s. Polacy są jednocześnie liderami klasy RC3. Kolejne polskie załogi w tej klasie to Hubert Kowalczyk i Jakub Hryniuk [5m. +4.09,1], Marek Roefler i Marek Bała [7m. +10.53,5], Paweł Ważny i Bartosz Dzienis [8m. +14.00] oraz Grzegorz Bonder i Paweł Pochroń [10m. +1:16.10,1]
Wyniki po 2. etapie (po OS15):
1. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen Toyota GR Yaris Rally1 2:00.44
2. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen Hyundai i20 N Rally1 +9,4 s
3. Elfyn Evans/Scott Martin Toyota GR Yaris Rally1 +16,1 s
4. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria Ford Puma Rally1 +37 s
5. Martins Sesks/Renars Francis Ford Puma Rally1 +58,2 s
7. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +58,3 s
6. Gregoire Munster/Louis Louka Ford Puma Rally1 +1.24,5
8. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston Toyota GR Yaris Rally1 +1.41,9
9. Sami Pajari/Enni Malkonen Toyota GR Yaris Rally2 +5.46,5
10. Oliver Solberg/Elliott Edmondson Skoda Fabia RS Rally2 +6.12,8
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS