A A+ A++

Sam Szewcow nie mówi nic o sankcjach, które zostały na niego nałożone, a które także utrudniają biznes. Do Szewcowa należało 76,7 proc. udziałów w Sollers Auto, które według notowań na moskiewskiej giełdzie w poniedziałek, 27 czerwca warte były 4,5 mld rubli (84,7 mln USD). Nabywcami są członkowie zarządu Sollers Auto, zapłacili za nie gotówką, a do transakcji doszło 24 czerwca. Stworzyli oni firmę Alter Invest LLC, której dyrektorem generalnym jest Nikołaj Sobolew z udziałami wielkości 35,5 proc., Adil Szirinow ( 39 proc.) , który zarządzał fabryką samochodów w Uljanowsku ( UAZ), wicedyrektorka Sollers Auto Zoja Kajka ( 21 proc.) i szef działu prawnego firmy Wiktor Chwiesjenia ( 5 proc.). Wcześniej Sollers Auto przeszedł reorganizację i spekulowano, ze szykuje się do partnerstwa z chińskim Chery, ale do żadnej transakcji nie doszło. Oprócz fabryki w Ulianowsku Sollers miał jeszcze dwie wspólne z Mazdą fabryki w Władywostoku, z której Japończycy się wycofali po rosyjskiej inwazji. Fabryki wspólne z Fordem i Isuzu i zakład produkcji silników Zavolzhsky Engine Plant (ZMZ) też zawiesiły działalność z powodu braku zagranicznych komponentów.

Czytaj więcej

Unia Europejska nałożyła na firmę UAZ sankcje dopiero 3 czerwca, po tym jak fabryka zaczęła dostarczać rosyjskiej armii pojazdy opancerzone Patriot , które są wykorzystywane na froncie ukraińskim. Tym samym odcięła Sollersowi dostawy. Jak podkreślił „Kommiersant” Szewców poczuł się zniechęcony kłopotami, jakie mają jego biznesy w Rosji i planuje zająć się innymi projektami. Gazeta przypomniała jednocześnie, że Szewcow przygotowywał się do odejścia z rosyjskiego biznesu samochodowego i zamierzał poświęcić się usługom logistycznym i nowym projektom, takim jak firmy zajmujące się wynajmem samochodów oraz ,wspólnie z RusHydro-— car- sharingowi

Kilka dni temu Wadim Szewcow przyznał, że jego pomysł na rozwój biznesu polegającego na ściąganiu do Rosji zaawansowanych technologii i budowanie joint-venture, w obecnych warunkach nie ma jakiejkolwiek przyszłości. Na poważnie myślał tez o wspólnych projektach z Chińczykami. Zdaniem rosyjskiego analityka z rynku motoryzacyjnego, Władimira Biespałowa w samym Sollerze odejście Szewcowa zmieni niewiele, ponieważ now … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRezerwiści wezwani na ćwiczenia wojskowe. Co z zaległymi rekompensatami?
Następny artykułRóżnica wieku – i co z tego? Piękni i szczęśliwi Elsa Pataky i Chris Hemsworth na premierze filmowej. FOTO