A A+ A++

Francuzom zależy na odzyskaniu udziałów rynkowych w Azji, zwłaszcza w Chinach, po tym, jak w 2021 r. rozwiązali spółkę z Dongfeng Motor Group. Tym razem wybrali do współpracy Geely, bo jak przyznał prezes Luca de Meo w „The Business Times”, partner w sojuszu Nissan, nie mógł im w tym pomóc. Renault sprzedał w Chinach w 2021 r. zaledwie 19 229 samochodów, zmniejszył udział w tym rynku do 0,08 proc. Nissan wypadł lepiej: sprzedał 1,38 mln sztuk i był to spadek o 5,2 proc. — podał dziennik „La Tribune”.

Czytaj więcej

Nowe pojazdy będą produkowane w Busan, w południowo-wschodniej Korei, w zakładzie Renault Samsung Motors. Produkcja ruszy w 2024 r. – podały obie firmy, nie poinformowały na razie o spodziewanej wielkości czy sprzedaży, ani o wysokości wkładu kapitałowego. Wiadomo jedynie, że będą wykorzystywać „kompaktową architekturę modułową”, płytę podłogową opracowaną w Szwecji przez Volvo Cars oraz układy napędu i inne systemy chińskiej grupy. Na mocy ramowej sprzed 5 miesięcy Geely pomoże francuskiej grupie w sprzedaży hybryd w Chinach. „Ta współpraca oznacza postęp obu grup w produkcji pojazdów niskoemisyjnych, a także w zwiększeniu obecności na azja … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKradzież na targu w Połańcu, straty w tysiącach złotych
Następny artykułLegnica. Cztery prezydenckie licytacje dla WOŚP