A A+ A++

  • Nowe Renault Megane E-Tech czy stare Megane, jakie różnice?

  • Francuzi dają popis, Megane E-Tech wygląda jak prototyp, który uciekł na ulicę

  • Renault Megane E-Tech, czyli z przodu luksus, z tyłu ciasno

  • Renault Megane E-Tech i jaka pojemność bagażnika?

  • Megane E-Tech ma kosmiczne wnętrze, wielkie ekrany i klimatyczne oświetlenie LED

  • Tak nawigacja pomaga w ładowaniu nowego Megane E-Tech

  • Nowe Megane E-Tech lżejsze niż Volkswagen ID.3

  • Megane E-Tech ma tyle mocy, co dawne Megane RS i też potrafi zerwać asfalt

  • Renault Megane E-Tech 40 kWh czy 60 kWh? Zasięg, zużycie energii, czas ładowania

  • Renault Megane E-Tech, cena i wyposażenie w Polsce

  • Renault Megane E-Tech, dane techniczne, wymiary, moc, przyspieszenie

rozwiń

Renault Megane E-Tech jest doskonałym przykładem na to, że francuskie marki często lubią zaskakiwać rynek awangardowymi rozwiązaniami. W praktyce wygląda to trochę na zasadzie “robimy po swojemu i nie patrzymy na innych”. Jedną z najważniejszych decyzji, poza całkowitą zmianą wyglądu, jest całkowita rezygnacja z silników spalinowych.

Renault Megane E-Tech nowej generacji nie ma nic wspólnego z poprzednikiem – poza nazwą. Samochód zbudowano na zupełnie nowej platformie CMF-EV, zaprojektowanej wspólnie w ramach aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. W ofercie występuje jeden wariant nadwozia oraz jeden napęd. Nowe Megane trafiło na rynek jako hatchback z napędem elektrycznym i w najbliższym czasie nic się nie zmieni. Choć w nazwie pojawia się oznaczenie “E-Tech”, w tym przypadku hybryda nie będzie dostępna.


Renault Megane E-Tech

/

Sebastian Kościółek

/

(c)SQ


Nowe Renault Megane E-Tech czy stare Megane, jakie różnice?

Pierwszym zaskoczeniem przy kontakcie z nowym Megane E-Tech są jego gabaryty. Przyzwyczailiśmy się, że z generacji na generację samochody przybierają na rozmiarach. Tymczasem na ulice wyjechał hatchback, który delikatnie się skurczył. Brzmi niewiarygodnie, ale elektrycznemu Megane jest teraz bliżej do segmentu B niż C. Wystarczy spojrzeć na porównanie danych technicznych nowego i starego modelu.

Nowe Renault Megane E-Tech jest krótsze (4200 mm vs 4359 mm) i węższe (1768 mm vs 1814 mm), ale wyższe (1505 mm vs 1447 mm) z większym rozstawem osi (2685 mm vs 2765 mm). Złudzenie optyczne udało się uzyskać głównie za sprawą 20-calowych felg, ekstremalnie krótkich zwisów i zmienionych proporcji nadwozia. Auto wygląda jak crossover, ale wszelkie wątpliwości w tej kwestii demaskuje niski prześwit (139 mm).

Francuzi dają popis, Megane E-Tech wygląda jak prototyp, który uciekł na ulicę

Jedną z supermocy Francuzów jest doskonałe poczucie estetyki. Styl nowego Megane tylko to potwierdza. Auto wygląda jakby wyjechało prosto ze stoiska na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Design przywodzi na myśl samochody koncepcyjne, a samochód – dopóki nie opatrzy się na drogach – mocno przyciąga wzrok przechodniów. Duże wrażenie robi nawet po zachodzie słońca. Podczas otwierania światła LED wyświetlają różne sekwencje. Inny smaczek to elektrycznie wysuwane klamki drzwi, dotąd stosowane w luksusowych i sportowych samochodach. Renault jak zwykle wyprowadza różne bajery do normalnych aut…


Nowe Megane E-Tech przyciąga wzrok przechodniów za każdym razem, gdy pojawi się w okolicy. Lakier o nazwie “czerwony flamme” wymaga dopłaty 3400 zł, ale wygląda świetnie

/

Sebastian Kościółek

/

(c)SQ


Renault Megane E-Tech, czyli z przodu luksus, z tyłu ciasno

Zmniejszone gabaryty Megane E-Tech nie sprawiły, że auto jest mniej praktyczne. Wręcz przeciwnie – miejsce w kabinie zostało wykorzystane do granic możliwości. Przestrzeni nie brakuje, ale tylko w przedniej części kabiny. Z tyłu może zrobić się ciasno dla osób powyżej 185 cm wzrostu, szczególnie gdy z przodu usiądzie wysoki pasażer. … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPapież pół roku od agresji na Ukrainę: wojna jest szaleństwem, jest tyle okrucieństwa
Następny artykułKatarzyna Cichopek w letniej stylizacji. Te spodenki to hit