Francuzi sięgają do historii. Na tegorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze zaprezentowali koncepcyjne Renault Estafette. To w pełni elektryczny van zaprojektowany na nowej platformie FlexEVAN spółki Ampere, który jest wizją lekkiego dostawczaka przyszłości. Auto ma trafić do produkcji w 2026 roku. Co o nim wiemy?
Renault Estafette to historyczny dostawczak, który jest protoplastą Traffica i Mastera. Jego produkcja rozpoczęła się w 1959 roku i przez kolejne 21 lat wyprodukowano ponad 530 tys. egzemplarzy. Samochód nie był nigdy popularny w Polsce, ale na rynku francuskim odegrał istotną rolę. Po 54 latach od zakończenia projektu Francuzi powrócili do koncepcji lekkiego dostawczaka, czego przykładem jest Renault Estafette Concept.
Samochód po raz pierwszy zadebiutował na tegorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze. Koncepcyjny dostawczak został opracowany przez niezależną spółkę Flexis, za którą stoi Renault, Volvo i francuska grupa CMA CGM. Renault wraz ze spółką Ampere przygotowało platformę (FlexEVAN), a Volvo i CMA zajęły się dostarczaniem rozwiązań cyfrowych. Efektem współpracy jest lekki samochód dostawczy o napędzie elektrycznym, który przy długości Kangoo L2 (4,87 m) jest tak zwinny jak Clio (promień skrętu 3,1 m) i oferuje ładowność Trafica L1H2 (1 t).
Kompaktowy van do miasta ma przesuwne drzwi z przodu, a tylne drzwi są w rzeczywistości roletą. Dzięki tym rozwiązaniom samochód nie zajmuje dużo miejsca również w trakcie załadunku i rozładunku. Ponadto trzyczęściowa, ogromna szyba zapewnia świetną widoczność dookoła pojazdu. Kierowca zasiada na wygodnym fotelu, a przed jego oczami znajdują się dwa wyświetlacze – jeden pełni rolę cyfrowych wskaźników, a ten zamontowany centralnie ma służyć do obsługi multimediów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS