A A+ A++

Dzisiaj minął kolejny termin wyznaczony przez Urząd Miejski wykonawcy na sfinalizowanie remontu ulicy Mickiewicza w Starachowicach. Realizacja inwestycji, po tym jak kilka miesięcy nie było nikogo na budowie z firmy, która wygrała przetarg, jest mocno krytykowana przez mieszkańców.

Przypomnijmy, że wykonawca tej inwestycji wystąpił z wnioskiem o przedłużenie terminu jej zakończenia do dnia 30 listopada 2023 roku. W dniu 29 września 2023r. został podpisany aneks z terminem wykonania inwestycji do 31.10.2023 roku. Powodem przedłużenia terminu były kolizje z istniejącym uzbrojeniem.

Jak widać na załączonym zdjęciu wykonanym w poniedziałek 30 października br., droga jest nadal w budowie. Również w poniedziałek (rano) redakcja Starachowice-NET.pl wysłała do Urzędu Miejskiego pytania o bieżące informacje dotyczące tej inwestycji. W ciągu dwóch dni roboczych, magistrat nie zdążył przesłać odpowiedzi. 

Miesiąc temu o dojazd służb ratunkowych do mieszkańców z ulicy Mickiewicza pytał radny Michał Walendzik w interpelacji do prezydenta miasta Marka Materka. 

„W trakcie remontu ul. Mickiewicza kilkukrotnie otrzymałem od mieszkańców pytanie dotyczące  zabezpieczenia dojazdu dla służb ratunkowych. W związku z tym proszę o informacje, jak miasto organizuje te kwestie w ramach realizacji zadań inwestycyjnych lub remontowych (zwykle dot. głównie dróg). Czy obowiązek zabezpieczenia takiego dojazdu dla służb wynika z przepisów ogólnokrajowych? Jeśli nie, to czy miasto w ramach prowadzonych procedur (np. przetargowych) narzuca odpowiednie obowiązki wykonawcom, tak aby nasi mieszkańcy mogli czuć się bezpiecznie?” – Pytał włodarza miasta radny Walendzik.

10 dni później odpowiedzi udzieliła zastępczyni prezydenta miasta ds. gospodarczych Elżbieta Gralec.

„W odpowiedzi na Pana interpelacje z dnia 03.10.2023r. w sprawie dojazdu dla służb ratunkowych w trakcie remontu ul. Adama Mickiewicza, Gmina Starachowice informuje, iż w umowie na wykonanie przedmiotowego zadania jak również w umowach na podobnych inwestycjach Zamawiający stosuje zapis:

„Wykonawca przy realizacji zamówienia zobowiązany jest uwzględnić specyfikę wykonywania prac, zapewniając bezpieczeństwo osób i mienia na terenie budowy, mając również na uwadze utrzymanie ciągłego dostępu do nieruchomości w rejonie budowy w tym, umożliwienia dostępu służb ratunkowych i komunalnych, a także zobowiązany jest do uzgodnienia sposobu funkcjonowania lub zawieszenia działalności, punktów handlowo-usługowych w sąsiedztwie budowy.”

Zamawiający dokłada wszelkich starań, aby prowadzona inwestycja odbywała się sprawnie i powodowała jak najmniejszą uciążliwość dla mieszkańców.” – Czytamy w odpowiedzi udzielonej przez wiceprezydent Gralec.  

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Olkusz: Budowa ogrodzenia boiska (piłkochwytów) przy Szkole Podstawowej nr 9 w Olkuszu
Następny artykułWilki w Wielkopolsce. Gmina ostrzega!