Trwają prace nad uchwałą krajobrazową, której zadaniem jest uporządkowanie kwestii reklam w Otwocku. Jedną z reguł ma być obowiązujący na terenie miasta zakaz reklamy obwoźnej
Widok samochodów z przy-czepkami, na których zamontowano wielkoformatowe reklamy, nie jest obcy mieszkańcom Otwocka. Stoją one na wjazdach do miasta, w centrum i innych chętnie odwiedzanych miejscach. Jednak już niedługo to może się zmienić. Wszystko za sprawą tzw. uchwały krajobrazowej, która będzie regulować kwestie dotyczące tego, jakie reklamy można umieszczać w przestrzeni publicznej.
Z przedstawionego projektu uchwały, który był omawiany m.in. na posiedzeniu komisji planowania przestrzennego w czwartek, 10 marca, wynika, że reklamy obwoźne nie będą dopuszczone. Za określeniem „reklamy obwoźne” kryją się: tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe na przyczepach samochodowych, lawetach i innych możliwych do przemieszczania nośnikach służących wyłącznie funkcjom reklamowym, widoczne z miejsc dostępnych publicznie. Jak poinformowała naczelnik wydziału planowania przestrzennego Elżbieta Salamończyk, zespół odpowiedzialny za opracowanie uchwały krajobrazowej rozważał wprowadzenie tego zakazu, jeśli przyczepa z reklamą byłaby używana dłużej niż dobę. Jednak żeby nie wprowadzać żadnych wyjątków, które mogłyby pozwolić omijać przepisy, zdecydowano się na całkowite zakazanie takich form reklamy. Radnym z komisji taki zapis raczej przypadł do gustu. – Wydaje mi się, że przyczepy reklamowe powinny zniknąć z naszego krajobrazu, choć zapisy uchwały nie powinny dotyczyć samych samochodów oklejonych logo firmy – ocenił przewodniczący komisji Radosław Kałowski.
Wyjątkiem ma być reklama okolicznościowa czy wyborcza. Reklama okolicznościowa to w tym wypadku tablica reklamowa nietrwale związana gruntem z budynkiem lub budowlą, eksponowana nie dłużej niż 30 dni w związku z konkretnym wydarzeniem sportowym, kulturalnym lub społecznym. To oznacza, że wydarzenia takie jak np. wizyta w mieście cyrku czy inne zapowiedzi kulturalne, będzie można promować za pomocą reklamy obwoźnej.
Prace nad uchwałą trwają. W ostatecznym kształcie zacznie ona obowiązywać po uchwaleniu jej przez radę miasta na sesji.
SW
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS