Google swój raport opublikowało w oparciu o dane pochodzące od użytkowników, którzy na swoich kontach Google mają włączoną historię lokalizacji. W ten sposób zbierane są informacje, gdzie i z jaką częstotliwością się poruszają.
Punktem odniesienia raportu jest czas sprzed pandemii, a dokładnie pięć tygodni od 3 stycznia do 6 lutego 2020 roku. Dane zebrane wówczas porównano z danymi z pierwszych miesięcy tego roku. W ten sposób sprecyzowano zmiany w zachowaniu mieszkańców Opola, choć Google podkreśla, że tylko część społeczeństwa korzysta z usług lokalizacyjnych na swoich kontach, więc nie można tych wyników generalizować. Ostatnie dane pochodzą z 7 kwietnia tego roku.
Z raportu wynika, że liczba mieszkańców Opola pojawiających się w swoim miejscu pracy zmniejszyła się o około 25 proc., natomiast czas spędzony w miejscu zamieszkania wydłużył się o około 11 proc. W raporcie nie przedstawiono uśrednionych danych, a jedynie statystyki z poszczególnych dni, jednak ten trend utrzymywał się przez ostatnie kilka tygodni.
Zbadano też, jak często mieszkańcy Opola odwiedzali miejskie parki, i okazuje się, że w lutym liczba wizyt w takich miejscach w Opolu zwiększyła się momentami nawet o około 70 proc. w porównaniu z tym samym czasem rok temu. To może być oczywiście spowodowane bardziej przyjazną spacerom pogodą. Liczba wizyt w parkach o blisko połowę zmniejszyła się natomiast w drugiej połowie marca.
Co ciekawe, raport wskazuje na to, że opolanie częściej robili zakupy w małych sklepach i aptekach niż przed pandemią. Pomijając święta, w czasie których liczba wizyt w sklepach zwiększyła się praktycznie o 100 proc., zwykle ten trend od lutego utrzymywał się na poziomie około 20 proc. więcej.
Stały trend także utrzymywał się w kwestii korzystania z publicznej komunikacji. Google sprawdził bowiem także liczbę wizyt na przystankach autobusowych i stacjach kolejowych w Opolu. Z danych wynika, że z komunikacji korzystało o około 40 proc. mniej osób.
Cały raport znajdziesz TUTAJ.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS