Wyposażone w silnik hybrydowy, samochody Rally1 zastąpią obecne auta WRC w 2022 roku. Zestaw związany z elektrycznym komponentem jednostki napędowej dostarczy firma Compact Dynamics.
Pierwsze testy nowych samochodów miały się odbyć w styczniu przyszłego roku. FIA poinformowała o minimum miesięcznym opóźnieniu.
Na końcowy test czeka nowa klatka bezpieczeństwa, która będzie wspólna dla wszystkich aut najwyższej klasy. Przepisy te zostały już przyjęte przez Światową Radę Sportów Motorowych. Konstrukcja zostanie zmodyfikowana. Dodano wzmocnienie umieszczone za załogą, mające na celu większą ochronę przy dachowaniu. Pod lupą znalazły się również drzwi, które mają być jeszcze odporniejsze na uderzenia boczne.
Energia z akumulatorów będzie dostępna zarówno na odcinkach, jak i podczas dojazdówek. Zrezygnowano z dodatkowego układu fresh-air w systemie podtrzymania turbo. Ma to na celu ograniczenie kosztów i uproszczenie zasad.
Wraz z uchwalonym kalendarzem na sezon 2021, zmniejszono również limit dostępnych silników. Każda załoga będzie mogła skorzystać z dwóch jednostek napędowych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS