Za zleceniem opracowania luksusowego sedana stoi państwo rosyjskie. Moskiewski instytut rozwoju silników NAMI otrzymał fundusze i zwrócił się do m.in. Porsche Engineering, który pomógł w opracowaniu hybrydowego napędu V8. Po prezentacji na Moskiewskim Salonie Samochodowym Aurus Senat został pokazany na salonie w Genewie w 2019 roku w wersji wydłużonej, opancerzonej limuzyny o wadze ponad siedmiu ton. Takie auto otrzymał prezydent Władimir Putin. Dyrektorem generalnym marki Aurus jest były menedżer Daimlera Gerhard Hilgert, który pracuje w Rosji od lat 90. XX wieku. Inicjatywa założenia Aurusa wyszła od Putina osobiście – zależało mu nie tylko na zastrzyku technologii, ale także na flocie rządowej wyposażonej w rosyjskie modele. Prezydentowi nie podobały się krajowe limuzyny ZIL ani od strony technicznej, ani wizualnej, więc kupował auta od zagranicznych producentów, takich jak Mercedes.
Aurus Senat
W portfolio marki Aurus jest również SUV i minivan
Aurus Senat, który w krótkiej wersji Seant S600 ma 5,63 m długości i 6,63 m w długiej wersji. Senat L700 jest dostępny w wersji opancerzonej i nieopancerzonej. Silnik spalinowy V8 ma 4,4-litry pojemności, wspomaganie silnikiem elektrycznym, 598 KM i 880 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny pochodzi od rosyjskiego producenta Kałasznikowa, który zapowiedział już mocniejszą wersję jednostki. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, Aurus Senat wyraźnie wzoruje się na aktualnych projektach Rolls-Royce’a i Bentleya. We wnętrzu nie brakuje skóry i szlachetnego drewna. Cena podstawowego modelu S600 to równowartość około 200 000 euro (ok. 863 tys. zł). Model L700 jest za … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS