A A+ A++

Przychody GfK Polonia zmniejszyły się rok do roku z 90,12 do 75,13 mln zł. W sprawozdaniu złożonym w KRS firma tłumaczy to „zmianą portfolio klientów i koncentracją na głównych obszarach działalności”.

Wpływy firmy od innych podmiotów z koncernu GfK zmalały natomiast z 29,65 do 28,56 mln zł. To przede wszystkim 17,24 mln zł od niemieckiego GfK Retail and Technology, a także 2,94 mln zł od GfK SE, 2,26 mln zł od GfK Austria i 2,07 mln zł od GfK Retail and Technology.

Koszty 6 proc. w dół, 186 pracowników

Wydatki operacyjne GfK Polonia zmniejszyły się rok do roku o 5,8 proc. – z 75,58 do 71,2 mln zł.

Nakłady na usługi obce wzrosły z 41,9 do 43,37 mln zł, natomiast na wynagrodzenia zmalały z 25,6 do 18,96 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 4,44 do 3,33 mln zł. W ub.r. w firmie pracowało średnio 186 osób, o 11 mniej niż w 2018 roku.

Koszty amortyzacji zmniejszyły się z 1,45 do 1,18 mln zł, podatków i opłat – z 310,8 do 275 tys. zł, natomiast pozostałe koszty rodzajowe poszły w górę z 1,88 do 3,75 mln zł.

Wydatki na zakupy od spółek zależnych wyniosły w ub.r. 27,48 mln zł, z czego 24,8 mln zł – na zakupy od GfK SE.

Pozostałe wpływy operacyjne GfK Polonia poszły w dół z 3,08 do 2,76 mln zł, a pozostałe koszty wzrosły z 512 do 706,6 tys. zł.

Zysk na dywidendę

Dużo większy spadek przychodów niż kosztów spowodował, że pogorszyły się wyniki rentowności GfK Polonia. Zysk sprzedażowy zmalał z 15,63 do 3,93 mln zł, zysk operacyjny – z 18,2 do 5,99 mln zł, zysk brutto – z 18,1 do 6,2 mln zł, a zysk netto – z 11,13 do 3,01 mln zł.

Bezpośrednim właścicielem firmy jest GfK Austria. W drugiej połowie czerwca na walnym zebraniu zdecydowała, że jej zeszłoroczny zysk netto zostanie w całości przeznaczony na dywidendę. Wypłacono ją w sierpniu.

Koncentracja na badaniach panelowych

W sprawozdaniu zapowiedziano, że GfK Polonia będzie dalej koncentrować się na obszarze badań panelowych, zarówno konsumenckich (czyli Panelu Gospodarstw Domowych), jak i badań POS w obszarze digital. – Nowe produkty, które planujemy wprowadzić jak i intensywna komunikacja z klientami trakcie COVID-19, nie zmieniły naszych założeń budżetowych – zapewniono.

Firma podkreśliła, że epidemia nie ma znaczącego wpływu na jej funkcjonalnie. – Pracownicy wykonują swoje obowiązki zdalnie, w sposób ciągły i zachowaniem procedur zapewniających kontynuację procesów biznesowych – stwierdzono.

– Dwa główne filary biznesowe, panele: GfK POS Tracking i GfK Consumer Panel & Services kontynuują swoje działania. W przypadku zespołów Digital Ad-hoc część projektów została przesunięta a nie odwołana przez Klientów. Pozostałe staramy się realizować dostępnymi metodami alternatywnymi, m.in. wywiady i ankiety on-line. Dodatkowo należy zauważyć, że kryzys spowodowany wirusem nie wpłyną na płynność finansową Spółki – wyliczono..

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykułKażdy przedszkolak zapisany do biblioteki otrzyma wyprawkę
Następny artykułSamuel Pereira po rozprawie z powództwa Ringier Axel Springer Polska: wygląda na to, że dla tego wydawnictwa prawo do krytyki nie istnieje