W ramach świątecznej kampanii „Jesteśmy na Ty przy wspólnym stole. 5 milionów posiłków dla potrzebujących” Tyskie pokazuje moc pomagania oraz niezmiennie zachęca do dbania o dobre relacje i bycie razem. Wspólny projekt marki i Federacji Polskich Banków Żywności umożliwi Bankom przekazanie 5 mln posiłków osobom potrzebującym przygotowanym dzięki wsparciu darowizną finansową od marki Tyskie.
Tyskie od lat konsekwentnie głosi przekaz porozumienia ponad podziałami. Zachęca do bliskich relacji, wzajemnej pomocy i skracania dystansu, bo więcej nas łączy niż dzieli. Hasło kampanii: „Jesteśmy na Ty przy wspólnym stole. 5 milionów posiłków dla potrzebujących” nakłania do odpowiedzialnych zachowań, promowania idei pomocy oraz zwiększania świadomości w temacie marnowania żywności – szczególnie w okresie okołoświątecznym.
„Święta to szczególny czas dla Banków Żywności. Oprócz darmowej pomocy chcemy zapewnić naszym podopiecznym radość i możliwość spędzenia rodzinnych świąt przy pełnym stole. Dlatego każdy wyraz solidarności i wsparcia społecznego jest dla nas bezcenny i ułatwia realizowanie tej misji” – mówi Beata Ciepła, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.
Misją Banków Żywności jest przeciwdziałanie marnowaniu jedzenia i docieranie z posiłkami do osób w potrzebie. Mechanizm działania jest prosty – polega na dystrybucji produktów spożywczych z krótkim terminem przydatności do spożycia podopiecznym Federacji. W ten sposób Banki Żywności łączą wiele możliwości pozyskiwania żywności i przekazywania jej najbardziej potrzebującym w sposób bardzo efektywny i na olbrzymią skalę, jednocześnie zapobiegając jej niszczeniu.
Z badania przeprowadzonego przez Kompanię Piwowarską [1] 49% Polaków ocenia zaangażowanie marek i producentów żywności w akcje pomocowe dla potrzebujących pozytywnie, a 57% ankietowanych zgadza się ze stwierdzeniem, że komunikacja działań pomocowych zwiększa świadomość społeczną i może inspirować innych do pomagania.
Według raportu Banków Żywności „Niedożywienie i głód w Polsce.” około 1,4 miliona osób otrzymuje rocznie pomoc od Federacji. Ciągle jednak według innego raportu tej organizacji „Nie Marnuj Jedzenia 2023 Światowy Dzień Żywności”, zmarnowaniu w Polsce ulega rocznie około 5 milionów ton jedzenia.
Ambasadorami kampanii społecznej wspierającej świąteczną akcję są: Joanna Koroniewska i Maciej Dowbor.
„Nasza marka łączy ludzi – teraz z Bankami Żywności i ambasadorami akcji wspólnie pomagamy tym, którzy tego potrzebują, zwłaszcza w okresie okołoświątecznym. Bo dzielenie się z innymi to najważniejsza wartość, którą możemy przekazać jako Tyskie” – mówi Ewa Rychlik, brand manager Tyskie.
Głównym nośnikiem kampanii są spoty wideo, w których oprócz pary ambasadorów, kluczową rolę odgrywa stół. Symbolizuje on spotkanie i wspólnotę, moment, gdy jesteśmy blisko siebie, jesteśmy na TY. Niewyobrażalnie długi stół obrazuje ogromną skalę pomocy zapewnioną podopiecznym Federacji Polskich Banków Żywności.
Podkreślić należy, że pomoc potrzebującym nie jest zależna od sprzedaży produktów marki Tyskie. Kampania ma zachęcić klientów do indywidualnego zaangażowania się w pomoc potrzebującym. Szczegółowe informacje o tym, jak można pomagać i jak uzyskać pomoc znajdują się na stronie: Darowizny żywności | Banki Żywności (bankizywnosci.pl)
Za koncepcję spotów wideo, digital oraz działania PR odpowiada wiodąca agencja marki: Huta 19 im. Joachima Fersengelda. Reżyserem spotu jest Tadeusz Śliwa, za fotografię odpowiada Zuza Krajewska. Produkcją zajął się zespół MOON films, postprodukcją: Televisor, udźwiękowieniem – Juice, planowaniem mediów – Agencja Mediowa Zenith.
Kompania Piwowarska
Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwa, z udziałem wolumenowym 33,5% (dane GUS, 2022), zatrudniającym ponad 2600 osób.
W trzech browarach: Browar Dojlidy Białystok (1768), Lech Browary Wielkopolski (1895), Tyskie Browary Książęce (1629), warzy piwa najchętniej wybierane przez Polaków: Żubr, Tyskie, Lech i Lech Easy, a także Książęce, Hardmade, Captain Jack. Firma posiada w ofercie również piwa czeskie: Pilsner Urquell i Kozel, włoską markę Peroni Nastro Azzurro, piwa bezalkoholowe: Lech Free 0,0%, Lech Free Active Hydrate, Tyskie 0,0%, Książęce 0,0%, Hardmade 0,0%, Kozel 0,0% oraz szeroki wybór piw smakowych.
Kompania Piwowarska realizuje cele zrównoważonego rozwoju określone w strategii Lepsza Przyszłość 2030 opartej na czterech filarach: Planeta, Ludzie, Portfolio i Profit m.in.: redukując emisję CO₂, minimalizując zużycie zasobów naturalnych, zamykając obieg opakowań, poddając odzyskowi blisko 100% odpadów powstających w procesie produkcji.
Kompania Piwowarska jest częścią Asahi Europe & International, należącej do japońskiej Grupy Asahi – silnej marki na globalnym rynku piwa, wyrobów spirytusowych i żywności.
Więcej informacji: www.kp.pl, social media: https://www.facebook.com/kompaniapiwowarska, https://www.linkedin.com/company/kompania-piwowarska
Banki Żywności
Banki Żywności to organizacja, której misją jest pomoc potrzebującym przez pozyskiwanie żywności, w tym produktów o krótkim terminie przydatności, tzw. artykułów niehandlowych, magazynowanie otrzymanych produktów, ich racjonalną dystrybucję do lokalnych organizacji partnerskich oraz promowanie postaw przeciwdziałających marnowaniu żywności.
Zgodnie z raportem Banków Żywności pt. „Niedożywienie i głód w Polsce”, sytuacja ponad 77% osób korzystających z darmowej żywności uległa w ostatnim roku pogorszeniu. Blisko 60% respondentów było zmuszonych pożyczyć pieniądze na jedzenie, a 80% zdarzyło się odczuwać głód w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Banki Żywności to instytucja charytatywna o zasięgu ogólnopolskim, która cieszy się wysokim zaufaniem społecznym. W 2022 roku Federacja przekazała łącznie ponad 45 000 ton żywności na cele społeczne.
Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie www.tyskie.pl w zakładce „Jesteśmy na Ty przy wspólnym stole” – www.tyskie.pl/swieta, sposób działania Banków Żywności opisany jest w linku www.bankizywnosci.pl.
[1] Raport z badania na temat zwyczajów świątecznych Polaków i ich nastawienia do akcji pomocowych marek. Badanie przeprowadzone dla Kompanii Piwowarskiej na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. Badanie ilościowe typu Omnibus na próbie ogólnopolskiej (CAWI), N=1048. Termin realizacji: październik 2023.
Jesteśmy na TY przy wspólnym stole – YouTube
KONTAKT:
Biuro Prasowe Kompanii Piwowarskiej
e-mail: [email protected]
–
Magdalena Gorbacz
Public Relations Huta 19 im. Joachima Fersengelda
e-mail: [email protected]
Źródło informacji: Kompania Piwowarska
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS