Właściwie przygotowany system oparty na sztucznej inteligencji potrafi dostrzec coś, czego nie zobaczyłby człowiek. Analizując wzorce zakupowe klientów o podobnych schematach zachowań, AI rozpoznaje, że zakup farb to często zapowiedź większego projektu – remontu. Dane z innych transakcji sugerują, że kolejnym krokiem mogą być panele podłogowe, listwy przypodłogowe czy nawet nowe dekoracje ścienne. Dzięki temu model predykcyjny proponuje kampanię, która nie tylko zachęci klienta do ponownych zakupów, ale zrobi to w idealnym momencie – zanim zdąży poszukać produktów gdzie indziej.
Zakupy jako początek długotrwałej relacji
To podejście zmienia sposób, w jaki myślimy o ścieżce zakupowej. Już nie chodzi o reagowanie na działania klienta, ale o przewidywanie jego potrzeb i proponowanie rozwiązań, zanim stanie się tego świadomy. Dzięki takim narzędziom firmy mogą przekształcić zwykły zakup w początek długotrwałej relacji. Właśnie tak działa sztuczna inteligencja w e-commerce – przewiduje potrzeby, wyprzedza oczekiwania i sprawia, że marki stają się dla klientów czymś więcej niż miejscem, gdzie robią zakupy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS