A A+ A++

25 listopada obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet. To jednocześnie dzień rozpoczęcia międzynarodowej kampanii 16 Dni Przeciwko Przemocy ze względu na Płeć. Organizacje kobiece na całym świecie prowadzą w tych dniach kampanie i działania edukacyjne mające na celu uwrażliwienie szerokich kręgów społecznych oraz decydentów na temat różnych aspektów i przejawów przemocy wobec kobiet.

Centrum Praw Kobiet w tym roku koncentruje się na zagrożeniach płynących z możliwego wypowiedzenia Konwencji stambulskiej przez Polskę.

Organizacja wykorzystując estetykę i elementy kultury ludowej stawia wyraźną granicę: tradycja – tak, przemoc – nie. – Bo strukturalna dyskryminacja kobiet, która wciąż pozostaje faktem, nie może być kontynuowana ani uważana za część kultury. Chcemy, aby nową tradycją stała się równość płci, partnerstwo i życie wolne od przemocy – mówi Urszula Nowakowska, prezeska Fundacji Centrum Praw Kobiet.

Kampania Centrum Praw Kobiet to także jasne opowiedzenie się przeciwko wypowiedzeniu przez Polskę Konwencji stambulskiej. CPK podkreśla, że konwencja to parasol ochronny dla polskiego systemu wspierania ofiar przemocy i jasne wytyczne jak ów system rozwijać i poprawiać, aby działał skuteczniej i efektywniej. Wypowiedzenie Konwencji może stać się nie tylko groźnym precedensem jeśli chodzi o wypowiadanie traktatów międzynarodowych chroniących prawa człowieka, ale również może przynieść fatalne skutki dla osób doświadczonych przemocą, korzystających z polskiego systemu wsparcia.

W spocie promującym kampanię wystąpiły: Agata Kulesza, Julia Kuczyńska Maffashion, Joanna Gierak-Onoszko, Katarzyna Walczak, Ewa Błachnio, Magdalena Grabowska Bovska, Karolina Czarnecka, Sandra Drzymalska, Zuzanna Janin, Kamila Kamińska czy Kasia Sawczuk:

Za kreację kampanii odpowiada agencja Dziadek do orzechów, media do niej zaplanował i kupił dom mediowy Czarna Owca.

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKomunikacja+PR rozszerza współpracę z GfK
Następny artykułBiedronka sponsorem WOŚP, wkrótce specjalna oferta w sprzedaży