Nowa seria prowadzona przez tych samych organizatorów, co w pełni elektryczne mistrzostwa Extreme E, została ogłoszona w lutym zeszłego roku i ma się rozpocząć w drugim kwartale 2024 roku.
Dyrektor mistrzostw Extreme E, James Taylor, powiedział Autosportowi, że francuski producent SRT, który obecnie obsługuje Extreme E i Formułę E, zbuduje nowe podwozie dla Extreme H, opisywane jako ewolucja „drugiej generacji”, aby pomieścić wodorowe ogniwo paliwowe i towarzyszące mu systemy.
– Chcemy, aby prototyp był gotowy do pierwszego uruchomienia w czerwcu tego roku. Znowu pracujemy ze Sparkiem. Oczywiście Spark odniósł wielki sukces w bolidzie Formuły E i samochodzie Extreme E, więc praca z nimi nad Extreme H była naturalnym postępem – powiedział Taylor, zapytany, kiedy zacznie działać pierwszy prototyp Extreme H.
Pomimo wyzwań związanych z ciągłymi opóźnieniami w łańcuchu dostaw, Taylor dodał, że jest przekonany, że Spark sprostał temu wyzwaniu i wszyscy są gotowi na czerwcowe testy. Extreme H ma być pierwszą tego rodzaju serią napędzaną bezpośrednio wodorem.
Extreme E wykorzystuje już stacje energii wodorowej do zasilania swojego padoku podczas imprez, co według Taylora dało organizacji i jej kluczowym interesariuszom zaufanie do tej technologii.
– Jesteśmy pewni, że rozumiemy technologię i wiemy, jak sobie z nią poradzić, jak zorganizować transport, a także rozumiemy ryzyko” – powiedział dyrektor Extreme E.
McLaren wszedł do Extreme E w 2022 roku, a mistrzowie świata F1, Lewis Hamilton, Nico Rosberg i Jenson Button, wspierają zespoły od początku mistrzostw w 2021 roku.
Zapytany, czy spodziewa się, że istniejące zespoły Extreme E, a także producenci i sponsorzy, będą częścią nowego przedsięwzięcia, Taylor powiedział, że przeprowadził pozytywne dyskusje z potencjalnymi partnerami.
– Ze względu na charakter tego, co robimy, przyciągamy i zatrzymujemy zorientowane na przyszłość zespoły, sponsorów, kierowców oraz producentów samochodów. Myślę, że jest to podobna pula, która będzie się pojawiać w Extreme H – zapewnił Taylor.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS