Od Lubina, przez Szklary Górne, polkowicką strefę ekonomiczną, w stronę gminy Radwanice, dalej Gaworzyce, a następnie przez Żukowice do Głogowa powstanie dwutorowa linia kolejowa, w pełni zelektryfikowana, na której pociągi osobowe będą mogły osiągać maksymalną prędkość do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Przedstawiciele wykonawcy podczas konsultacji społecznych w Polkowicach omówili rekomendowany wariant.
– Został on wytypowany ze względu na najwyższą punktację w dokonanej analizie wielowatarialnej. Ta analiza opierała się na kryteriach dotyczących kosztów, dotyczących oddziaływania na środowisko, czyli takiej powiedzmy wstępnej analizy ewentualnych kolizji, ewentualnych konfliktów ze środowiskiem. Jest to też wariant, który był najlepiej oceniony przez mieszkańców okolicznych miejscowości i przede wszystkim samych Polkowic – mówi Jakub Zieliński, INFRA Centrum Doradztwa, wykonawca dokumentacji przedprojektowej.
Spotkanie w siedzibie Uczelni Jana Wyżykowskiego w Polkowicach było ostatnim z cyklu konsultacji społecznych na temat budowy Kolei Aglomeracyjnej Zagłębia Miedziowego.
– Najważniejsze, że te prace trwają, że one się materializują, nabierają realnych kształtów. Widzimy już przebieg linii kolejowej. Kolejny krok został wykonany. Teraz przed nami ogłoszenie przetargu na wykonanie projektu, następnie już samo wykonawstwo inwestycji. Pomalutku, ale posuwamy się do przodu – mów Łukasz Puźniecki, burmistrz Polkowic.
– To są już etapy, które są już poza nami, poza samorządem tego dolnego szczebla. Mam nadzieję, że znajdziemy zainteresowanie na szczeblu wyższym, bo z tego szczebla to będzie realizowane i że ten projekt zostanie dopięty – mówi Jan Wojtowicz, wicestarosta polkowicki.
Projekt jest wpisany do dokumentu rządowego dla inwestycji infrastrukturalnych do roku 2030, z perspektywą do 2040.
– Wierzę, że tutaj również parlamentarzyści: minister Kubów, pani Witek będą nas wspierać w realizacji tego projektu. Ja również nie będę poprzestawał na tym, ażeby zabiegać o to ich wsparcie i wsparcie Ministerstwa Infrastruktury, które też jest bardzo przychylne dla Dolnego Śląska – mówi Piotr Karwan, radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.
Polkowice to jedna z ostatnich na mapie Dolnego Śląska stolic powiatowych wykluczona kolejowo. Dlatego ze strony władz gminy Polkowice jest bardzo duża determinacja, aby przywrócić połączenia kolejowe. Gmina Polkowice partycypuje w kosztach projektu wspólnie z samorządem województwa.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS