A A+ A++

Odsetek Polaków korzystających z programów lojalnościowych jest od kilku lat na zbliżonym poziomie wynoszącym około 60 proc., odsetek ten jest wyższy wśród kobiet w wieku 26-49 lat. Zazwyczaj Polacy korzystają z trzech programów. I są w ramach tych programów aktywni – w tym roku odsetek osób aktywnie korzystających z programów wyniósł aż 95 proc..

Najbardziej popularnym programem lojalnościowym jest Moja Biedronka (31 proc.), a najlepiej ocenianym Klub Rossmann (81 proc.).

Programy lojalnościowe pomagają oszczędzać

Czterech na dziesięciu uczestników badania przyznało, że chętnie zapisuje się do nowych programów lojalnościowych. Aż trzy czwarte uczestników programów lojalnościowych korzysta z aplikacji mobilnych. Odsetek ten jest wyższy w najmłodszych grupach wiekowych: 84 proc. (osoby w wieku 18-25 lat) oraz 80 proc. (osoby w wieku 26-35 lat).

Główną zaletą aplikacji jest to, że ułatwiają one oszczędzanie. Dwie najczęściej używane funkcjonalności aplikacji to: sprawdzanie aktualnych promocji (59 proc.) oraz wykorzystywanie kuponów rabatowych (54 proc.).

Aplikacje pełnią ważną funkcję informacyjną (źródło informacji o aktualnych ofertach promocyjnych), co często stanowi impuls do zakupów – do zakupu produktu z promocji pod wpływem informacji z aplikacji przyznało się prawie 60 proc. użytkowników aplikacji. Około połowa uczestników korzysta z aplikacji programu najczęściej podczas zakupów, prawie 30 proc. co jakiś czas sprawdza dostępne oferty niezależnie od planowanych zakupów. Aplikacje uznawane są przez użytkowników jako przydatne, ale nie angażują emocjonalnie.  

– Ze względu na pandemię, ten rok jest wyjątkowy, również w kontekście zachowań konsumenckich. Analizując wyniki naszego najnowszego badania dotyczącego programów lojalnościowych można stwierdzić, że pandemia niewiele zmieniła w tym zakresie. Odsetek osób korzystających z programów jest na podobnym, stabilnym poziomie, odsetek osób korzystających z mobilnych aplikacji programów w zasadzie się nie zmienił w porównaniu z ubiegłym rokiem. Polacy na pewno szukają oszczędności – to wynika również z naszych innych badań, są bardziej skłonni korzystać z promocji. Programy lojalnościowe, a w szczególności aplikacje mobilne, im to ułatwiają, bez konieczności dużego zaangażowania i to klientom bardzo odpowiada – komentuje Agnieszka Doktorska, autorka raportu z ARC Rynek i Opinia.

Badanie zostało zrealizowane w lipcu i sierpniu 2020 r. przez ARC Rynek i Opinia metodą CATI (N=802), CAWI (N=1454) oraz TDI (pogłębione wywiady telefoniczne, N=10). Badanie CATI – zrealizowane na reprezentatywnej próbie pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości zamieszkania oraz województwa. Badanie CAWI – zrealizowane wśród uczestników programów lojalnościowych (struktura próby zgodna ze strukturą uczestników programów ustaloną w pierwszym etapie badania).

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykułBudowa ul. Przemysłowej ze zjazdem z DK19, cz. 2 – historia pomówień
Następny artykułJak urządzić łazienkę, żeby była funkcjonalna? Poznaj najlepsze triki