Weekend w Austrii jest trzecim w tym sezonie Grand Prix ze sprinterskim harmonogramem co oznacza, że jedyny przed decydującą częścią rywalizacji na Red Bull Ringu trening będzie kluczowy dla zespołów pod kątem ustawień.
Dzięki temu od pierwszej minuty porannej piątkowej sesji na torze wiele się działo a kierowcy tłumnie wyjeżdżali z garaży w celu przejechania pełnego programu treningowego.
Pierwsze 15 minut sesji padło łupem zespołu Mercedesa, który ostatnio ma formę zwyżkową.
Zarówno George Russell, jak i Lewis Hamilton wyjechali na twardych oponach i z miejsca byli w stanie osiągnąć dwa najlepsze czasy. Na pierwszym miejscu był młodszy z kierowców, który przejechał okrążenie w czasie 1.06.386 i wyprzedzał siedmiokrotnego mistrza świata o zaledwie 0.006 sekundy.
Za plecami Mercedesa pojawili się obaj kierowcy Red Bulla, którzy odmiennie niż rywale wyjechali na pierwsze przejazdy na pośredniej mieszance opon.
W ostatnich tygodniach bardzo źle pod względem osiągów na torze wygląda Aston Martin. Brytyjski zespół podczas ostatnich trzech rund F1 zdołał zdobyć punkty jedynie podczas Grand Prix Kanady.
Początek austriackiego weekendu okazał się dla nich równie trudny. Na półmetku jedynej sesji treningowej podczas trwającego weekendu Fernando Alonso i Lance Stroll byli wśród najgorszych pięciu kierowców sesji ze stratą ponad 1.5 sekundy do liderujących Mercedesów.
Kilka minut później sesja została przerwana przez awarię w bolidzie Maxa Verstappena. Holender w trzecim sektorze zmieniał ustawienia dyferencjału w swoim samochodzie a po kilku sekundach silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki.
Jego inżynier wyścigowy Gianpiero Lambiase nakazał mu zatrzymać bolid na prostej startowej i wyłączyć silnik, po czym porządkowi zepchnęli bolid RB20 do garażu Red Bulla.
Autor zdjęcia: Mark Sutton / Motorsport Images
Ku zdziwieniu wszystkich, Verstappen już kilka minut później pojawił się na torze i jeździł tak, jakby nigdy nic się nie stało. Mechanicy austriackiego zespołu zresetowali bolid Holendra i problem zniknął. Jak się później okazało, awarii uległ czujnik, który po ponownym uruchomieniu zaczął działać normalnie.
Ostatnia część treningu została zdominowana przez szybkie przejazdy kierowców na miękkich oponach.
Najszybszym z całej stawki okazał się Verstappen, który przejechał okrążenie w czasie 1.05.685. Na drugim miejscu sesję skończył Oscar Piastri ze stratą ponad 0.2 sekundy, a za plecami Australijczyka znaleźli się kierowcy Ferrari.
Russell napotkał na problemy podczas swojej próby. Podczas dohamowania do czwartego zakrętu zawodnik Mercedesa musiał porzucić swoje okrążenie ze względu na jednego z zawodników Stake, który nie zjechał z linii wyścigowej i spowolnił będącego na szybkim okrążeniu Brytyjczyka.
Lando Norris pod sam koniec treningu miał fioletowy pierwszy sektor, ale w czwartym zakręcie zblokował koła i wypadł w żwir, przez co ostatecznie nie zdołał zdobyć konkurencyjnego czasu na miękkich oponach.
Wyniki treningu
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS