Firma Mitsubishi Aircraft ogłosiła, że najważniejszym zadaniem będzie uzyskanie w tym roku finansowym (do 31 marca 2021) certyfikacji samolotu SpaceJet M90.
Japoński producent tego regionalnego odrzutowca odraczał dotąd sześciokrotnie termin dostawy, bo zarówno, on jak i firma matka Mitsubishi Heavy Industries miały problemy z pracami projektowymi. Certyfikacja oznacza żeglowność danego rozwiązania technicznego albo typowego samolotu przeznaczonego do produkcji.
Przy okazji firma podała, że Yasuhiko Kawaguchi został głównym inżynierem ds. rozwiązań projektowych i typowej certyfikacji. Na razie ulegnie likwidacji stanowisko głównego projektanta, a Alex Bellamy, który je zajmował i kierował pracami nad projektem samolotu i późniejszym przygotowaniem produkcji, ustąpi ze stanowiska — poinformował rzecznik firmy.
W bieżącym roku finansowym Mitsubishi Aircraft skupi się na poprawieniu rozwiązań projektowych i na zatwierdzeniu danych uzyskanych z ponad 3900 godzin lotów próbnych. Zamiar starania się o typową certyfikację oznacza, że producent zrezygnuje z prac projektowych na świecie, a skupi się na własnej organizacji, aby łatwiej przetrwać kryzys sanitarny — stwierdził Reuter.
Mitsubishi Aircraft poinformował w maju, że zlikwiduje działalność zagraniczną, w której uczestniczyło kilkaset osób, może też zmniejszyć zatrudnienie u siebie po ograniczeniu przez firmę matkę budżetu na prace nad pierwszym od 100 lat samolotem cywilnym w Japonii. Agencja Kyodo podała nawet, że ponad … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS