A A+ A++

Po raz drugi CD Projekt RED przesuwa datę premiery „Wiedźmina 3” na Play Station 5 i Xbox Series X|S. Polacy zerwali współpracę z Sabre Interactive. Nie podano nowej daty premiery produkcji. W tle wojna rosyjsko-ukraińska

Źródło: materiały dla mediów na thewitcher.com/witcher3/

W komunikacie giełdowym CD Projekt podano, że firma „jest w trakcie oceny zakresu pozostałych do wykonania prac i zdecydowała o przesunięciu premiery uprzednio planowanej na drugi kwartał bieżącego roku”. Zaznaczono, że zarząd CD Projekt podjął decyzję o kontynuacji produkcji „Wiedźmina 3: Dziki Gon” na konsole najnowszej generacji w oparciu o wewnętrzny team deweloperski, a decyzja została podjęta w oparciu o rekomendację osób zarządzających produkcją tego tytułu. Informację podano także na oficjalnym twitterowym koncie gry.

Jak poinformowały media branżowe w Rosji, które powołały się na swoje źródła, CD Projekt zerwał współpracę z partnerem i zażądał od petersburskiego studia Saber Interactive (to studio tworzyło port na Nintendo Switch) przekazania wszystkich dotychczas opracowanych elementów związanych z projektem. CD Projekt RED wycofał sprzedaż swoich produktów z Rosji po jej ataku na Ukrainę, co negatywnie odbiło się na ocenach Wiedźmina 3 oraz Cyberpunka 2077 na Steamie.

Zobacz również:

W drugiej połowie marca CD Projekt Red potwierdził prace nad kolejną odsłoną serii gier „Wiedźmin” i poinformował, że podpisał z Epic Games International umowę licencyjną i partnerską. Kontrakt określa zasady korzystania z silnika do gier Unreal Engine oraz współpracy stron celem rozwijania i ulepszania silnika, aby dostosować go do potrzeb tworzenia gier z otwartym światem. CD Projekt ma prawo tworzenia i wydawania gier opartych na silniku Unreal Engine 4, 5 oraz jego kolejnych wersji. Umowa została zawarta na okres 15 lat z możliwością jej dalszego przedłużania i nie ogranicza liczby gier tworzonych z wykorzystaniem silnika. Przewiduje także wsparcie techniczne ze strony Epic dla tytułów wydawanych przez spółkę.

Dzięki wykorzystaniu gotowych narzędzi, CD Projekt ma być łatwiej przygotować nową grę, odznaczającą się wysokim poziomem oprawy graficznej oraz lepszym dopracowaniem szczegółów. To szczególnie ważne po potężnej wpadce z „Cyberpunkiem 2077” (jego datę premiery przesuwano trzykrotnie). „W3: Dziki Gon” pozostanie grą RPG dla pojedynczego gracza. Skorzystanie z możliwości Unreal Engine 5 powinno także przyspieszyć same prace nad tytułem. Komputerowa wersja otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu (nie wiadomo, czy także wersja na konsole).

Wiedźmin – historia fenomenu

„Wiedźmin 3: Dziki Gon” miał premierę w 2015 r. Zdobył uznanie krytyków i rozsławił swoich twórców na świecie. Grę sprzedano w ponad 30 mln egzemplarzy. Przełożyło się to na rekordowe wyniki finansowe CD Projekt: w 2015 roku firma zanotowała 798,01 mln zł przychodów i 342,43 mln zł zysku netto, wobec 160,29 mln zł wpływów i 4,68 mln zł zysku rok wcześniej. Wyniki z 2015 roku CD Projekt przebił dopiero w 2020 roku (2,14 mld zł wpływów i 1,15 mln zł zysku netto), głównie dzięki przedsprzedaży gry „Cyberpunk 2077” wprowadzonej na rynek w grudniu 2020 roku (tylko w czwartym kwartale firma miała 1,67 mld zł wpływów i 984,19 mln zł zysku). Liczne błędy w „Cyberpunk 2077”, zwłaszcza w wersjach na konsole (grę krótko po premierze na sześć miesięcy wycofano z PlayStation Store) skutkowały gorszymi od prognoz wynikami CD Projekt w ub.r.: w trzech kwartałach firma zanotowała 615,11 mln zł przychodów i 121,39 mln zł zysku netto. W lutym br. CD Projekt zaoferował „Cyberpunk 2077” w wersjach na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S oraz udostępnił nowy pakiet poprawek do niej – patch 1.5. Do fanów „Cyberbunka 2077” należy Elon Musk, co przyznał we wpisie na twitterze.

Na fali popularności gry Netflix zakupił prawa do ekranizacji. Produkcja z Henrym Cavillem (znanym m.in. z roli Supermana) wcielającego się w Geralta z Rivii odniosła sukces. Trwają prace nad trzecim sezonem serialu.

W lipcu 2021 CD Projekt zakupił Digital Scapes, studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. Z kolei w październiku CD Projekt przejął 60 proc. akcji amerykańskiej spółki deweloperskiej The Molasses Flood, znanej z gier survivalowych „The Flame in the Flood”oraz „Drake Hollow”. Na początku czerwca ub. r. CD Projekt wypłacił 503,69 mln zł dywidendy z zysku w 2020 roku, po 5 zł na akcję. Niestety, w trzecim kwartale ub.r. grupa CD Projekt zanotowała wyniki finansowe dużo niższe od oczekiwań analityków. Skonsolidowane przychody sprzedażowe wzrosły rok do roku ze 104,5 do 144,5 mln zł, a zysk netto zmalał z 23,4 do 16,3 mln zł. Z początkiem lutego br. do zarządu CD Projekt zostali powołani Paweł Zawodny i Jeremiah Cohn. Obaj pracują w niej od kilku lat na stanowiskach dyrektorskich.

Dziś o 18.30 spółka spotka się na konferencji z analitykami i dziennikarzami po publikacji wyników za 2021 r.

Źródło: CD Project RED, PAP Biznes

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzpiczak: dobre leczenie daje spokój na lata
Następny artykuł„Nieznośny ciężar wielkiego talentu” przedpremierowo w Multikinie [ Kina i teatr ]