W grę “Cyberpunk 2077”, która zadebiutowała w czwartek po północy, około godz. 4 grało na portalu Steam jednocześnie ponad 1 mln osób – daje to nowej produkcji CD Projektu czwartą pozycję na liście wszechczasów. Tytuł zbiera jednocześnie sporo negatywnych ocen graczy ze względu na błędy.
Na starcie czwartkowych notowań akcje CD Projektu taniały początkowo o 1 proc., po kilku minutach było już -4,5 proc., a o 09:07 -1,5 proc. Sytuacja jest więc bardzo dynamiczna i można spodziewać się, że będzie tak przez cały dzień. Warto dodać, że w poniedziałek CD Projekt stracił 4 proc., we wtorek 7 proc., a w środę zyskał zaledwie 0,2 proc.
Zamówiono ponad 8 mln preorderów
Premiera gry “Cyberpunk 2077” w wersji na komputery PC w serwisach Steam, GOG i Epic Store oraz na Google Stadia miała miejsce w czwartek jednocześnie we wszystkich krajach, o godz. 1:00 w nocy polskiego czasu. Premiera na konsolach PlayStation i Xbox w każdym kraju odbywa się o północy lokalnego czasu.
Gra od debiutu znajduje się na pierwszym miejscu listy bestsellerów Steam, największego portalu dystrybucji cyfrowej gier na PC. Tytuł zajmuje pierwszą pozycję również na portalach Epic Store i GOG. W tym ostatnim ma ponadto drugą lokatę na liście wszechczasów, za kultowym “Heroes of Might and Magic 3” z 1999 roku.
W czwartek rano CD Projekt poinformował, że w oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych szacuje, że na moment ogólnoświatowej premiery gry “Cyberpunk 2077”, tj. ujmując zamówienia złożone do dnia 9 grudnia 2020 roku włącznie, gracze złożyli na nią ponad 8 milionów zamówień przedpremierowych (tzw. preorders). Dla porównania w przypadku “Wiedźmina 3” było to 1,5 mln sztuk. Analitycy oczekiwali, że przedsprzedaż gry wyniosła 5-9 mln kopii.
Adam Kiciński, prezes CD Projektu, w rozmowe z Onet Rano stwierdził, że liczba preorderów “to kosmos zupełny”. “(Przedsprzedaż – PAP) to jest fenomenalny wynik, powyżej naszych najśmielszych marzeń. Wielu graczy nam zaufało i chcemy dla nich doprowadzić grę za jakiś czas do idealnego stanu. Ale trzeba powiedzieć, że na większości konfiguracji gra działa dobrze już teraz” – dodał.
Udana premiera, ale gra nie jest wolna od błędów
Według portalu SteamDB, analizującego dane ze Steam, o godz. 7:30 jednocześnie w “Cyberpunk 2077” gra 856 tys. osób. Najwyższy wynik osiągnięto ok. godz. 4.00, kiedy w grze jednocześnie zalogowanych było 1,003 mln osób. Wyższe rezultaty w historii Steam osiągnęły jak dotąd tylko trzy gry z trybem dla wielu graczy (multiplayer), który cieszy się większą popularnością niż tytuły single player, takie jak “Cyberpunk”.
Produkcja CD Projektu przebiła liczbą graczy wszystkie pozostałe gry single player wydane kiedykolwiek na PC, m.in. takie bestsellery jak: “GTA V” (364,5 tys. graczy jednocześnie w szczytowym momencie) oraz “Fallout 4” (473 tys. graczy). Najwyższy wynik poprzedniej gry studia, “Wiedźmina 3”, to 103,3 tys. jednocześnie grających osób. Wynik ten został jednak osiągnięty po premierze serialu na Netfliksie, w trakcie premiery maksimum wynosiło 92 tys.
Gra zebrała na Steam jak dotąd 11,5 tys. ocen graczy, z których 71 proc. jest pozytywnych. Tytuł utrzymuje łączną ocenę “pozytywną”, jednak jeżeli średnia spadnie do 70 proc. Steam zacznie oznaczać ją jako “mieszaną”. Ocena jest niższa od 91/100 pkt, które na początku tygodnia przyznali “CP 2077” recenzenci z portali branżowych.
Gry single player podczas pierwszego miesiąca (peak graczy wg StamDB):
GTA V: 365k
RDD2: 55k
Wiedźmin 3: 92k
FIFA21: 23k#cyberpunk2077 : 978k (stan na 3:03, dwie godziny po premierze, i wciąż rośnie)— Adam Torchała (@atorchala) December 10, 2020
Gracze, którzy negatywnie wypowiedzieli się o “Cyberpunku”, wskazują na problemy z optymalizacją gry (słaba jakość rozgrywki na relatywnie mocnym sprzęcie), grafiką oraz błędy, często uniemożliwiające grę.
Spółka pracuje nad rozwiązaniem błędów
W rozmowie z Onet Rano Adam Kiciński, prezes CD Projektu, poinformował, że spółka pracuje nad tzw. hot fixami, które na bieżąco będą naprawiały błędy. “Na PC jest tak, że na niektórych konfiguracjach pojawiają się problemy. Trzeba czasem np. updatować sterowniki. Cały czas nad tym pracujemy, będziemy wypuszczać tzw. hotfixy, czyli updaty poprawiające jakość gry, a następnie patche. Liczymy, że z czasem oceny graczy będą się podnosić” – powiedział Kiciński.
Nowa produkcja CD Projektu pozostaje najchętniej transmitowanym tytułem na portalu Twitch, gdzie rozgrywkę innych graczy na żywo ogląda obecnie ok. 500 tys. osób. W szczytowym momencie w nocy było to 1,1 mln widzów, co – według danych serwisu Twitch Tracker – daje “CP 2077” szóste miejsce na liście wszechczasów. Lepszy wynik uzyskały jak dotąd tylko najpopularniejsze gry przeznaczone dla wielu graczy, obecne na rynku od lat: “Fortnite”, “League of Legends”, “Valorant”, “CS:GO” oraz “World of Warcraft”.
PAP/BPL
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS