A A+ A++

„Wynagrodzenia nauczycieli powinny wzrosnąć do poziomu średniej krajowej i być sukcesywnie podwyższane wraz z jej wzrostem” – mówi Marek Wójcik ze Związku Miast Polskich. „W dalszej kolejności powinno się jakąś jego część powiązać z efektami pracy – miałoby to zastąpić dodatki, które po pierwsze – częściowo są reliktami poprzedniego systemu, po drugie – niespecjalnie się sprawdzają” – tłumaczy Wójcik w wypowiedzi dla Prawo.pl.

Krzysztof Baszczyński, wiceprezes Związku Nauczycielstwa Polskiego, podkreśla, że system wynagradzania nauczycieli wymaga zmian, bo pedagodzy zarabiają zbyt mało, a kwestię ich zarobków mocno zaciemnia nazbyt skomplikowany system dodatków i wyliczania średniej.

„Jako związek postulujemy powiązanie zasadniczego wynagrodzenia ze średnią krajową. Wnieśliśmy też do Sejmu projekt ustawy, która zakłada finansowanie pensji nauczycieli z dotacji, co, naszym zdaniem, polepszyłoby sytuację pedagogów, bo nie musieliby polegać w tej kwestii na samorządach lokalnych” – mówi Krzysztof Baszczyński.

Marek Pleśniar, dyrektor Biura Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty podkreśla, że nie da się łatwo zmierzyć efektów pracy pedagogów. „Zwłaszcza, że nie wchodziłyby tu w grę takie proste rozwiązania, jak powiązanie efektywności z wynikami testów, bo przecież już na pierwszy rzut oka łatwo zauważyć, że wielu nauczycieli w ogóle nie ma do czynienia z żadną formą egzaminów zewnętrznych” – tłumaczy Pleśniar.

Pełen tekst artykułu: https://www.prawo.pl/oswiata/system-wynagradzania-nauczycieli-a-system-dodatkow,501231.html

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPalenisko do ogrodu. Ognisko i grill w jednym
Następny artykuł“Tu Muranów” – nowa wystawa w Muzeum POLIN