A A+ A++

Jaka jest rola pracodawcy w dbaniu o bezpieczeństwo pracowników pracujących w modelu pracy zdalnej? Czy pracodawca może przeprowadzić kontrole w domach, aby sprawdzić warunki pracy pracownika? Jakie prawa i obowiązki spoczywają na pracodawcy a jakie na pracowniku? Kto może takie kontrole przeprowadzać i jakie wynikają z tego konsekwencje dla pracowników?

W gestii pracodawcy leży podejmowanie działań, które powinny zapewnić pracownikowi bezpieczeństwo w trakcie wykonywania obowiązków służbowych. Także tych realizowanych w warunkach pracy zdalnej. Kiedy pracownik pracuje stacjonarnie w biurze, ergonomiczna ocena stanowiska pracy nie jest trudna. Bardziej skomplikowany jest taki nadzór obecnie, kiedy praca zdalna stała się codziennością większości pracowników biurowych. Rolą pracodawcy jest zapewnienie pracownikowi miejsca do pracy o określonych parametrach (np. biurko czy stół o prawidłowych wymiarach), wystarczająco oświetlonego, czy krzesła, które pozwala na zachowanie odpowiedniej postawy i nie naraża pracownika na wielogodzinne siedzenie w nieodpowiedniej dla kręgosłupa postawie.

Jeśli pracodawca posiada regulamin pracy, w którym są uwzględnione oraz zapisane zasady prowadzenia kontroli miejsca pracy zdalnej, sprawa jest prosta. Postępowanie zgodnie z założeniami regulaminu upoważnia pracodawcę do pr…

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZmiana w kolejności szczepień. Szef KPRM: „Korygujemy nasz błąd”
Następny artykułKonflikt burmistrza Milanówka z radnymi