A A+ A++

Pewnie wielokrotnie obiło Ci się o uszy sformułowanie „pozycjonowanie stron”. Twój biznes potrzebuje takiego działania, aby docierać do odpowiedniej grupy docelowej w cyfrowym świecie. Pozycjonowanie stron to dziś podstawa działań marketingowych, która wpływa na sprzedaż oferowanych przez Ciebie produktów i usług. Sprawdź, na czym polega ten proces i dlaczego może by kluczowy dla Twojego biznesu!

Czym jest pozycjonowanie stron?

Aby odpowiedzieć na pytanie, czym jest pozycjonowanie stron, warto spojrzeć na sposoby poszukiwania informacji w internecie. Każdy, Ty również, kieruje swoje kroki do wyszukiwarki, aby znaleźć interesujące artykuły, przedmioty, usługi, czy też firmy. Takie zachowanie jest już kwestią przyzwyczajenia nas wszystkich. Mamy w ręku smartfona, wpisujemy frazę w wyszukiwarce i przechodzimy na konkretną stronę, która została zaproponowana w wynikach wyszukiwania. Wiesz, że nie znalazłaby się tam, gdyby nie pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to właśnie proces, którego zadaniem jest zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Konkretnie – chodzi o zdobywanie coraz lepszych miejsc w wyszukiwarce. Strona, zaraz po jej opublikowaniu, nie wskoczy na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Do takiego stanu mogą ją doprowadzić odpowiednio prowadzone działania, czyli właśnie pozycjonowanie stron.

Dlaczego pozycjonowanie stron jest ważne?

Możesz prowadzić wiele procesów, które będą koncentrować się na budowaniu rozpoznawalności Twojej firmy lub marki. Część z nich będzie dotyczyć świata offline, inne zaś online. Jednak to w internecie możesz zyskać najwięcej, jeśli działasz rozsądnie i z odpowiednim wsparciem. Przedstawiciele Agencji interaktywnej Manley (link: https://manley.pl/ ) wskazują, że dziś sieć jest jednym z najważniejszych miejsc, gdzie należy promować swoją firmę, produkty i usługi. Dostęp do internetu jest na tyle powszechny, że to tutaj większość klientów szuka ofert. To jeden z powodów, dla których pozycjonowanie stron jest takie ważne.

Kolejnymi argumentami przemawiającymi za pozycjonowaniem stron, są efekty, jakie ten proces dostarcza. Pierwszym z nich jest zwiększenie widoczności Twojej witryny w sieci. Pamiętaj, że wyszukiwarka to jedno z najpopularniejszych narzędzi w internecie. Zaglądają do niego Twoi potencjalni klienci. Jeśli zobaczą na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania witrynę Twojego biznesu, to częściej na nią wejdą, niż wtedy, gdyby znajdowała się na 2, 3 lub dalszej stronie.

Pozycjonowanie stron to również wpływ na rozpoznawalność Twojej firmy. Ona również związana jest z obecnością na wysokich miejscach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Podobnie jest z budowaniem przewagi nad konkurencją. Jeśli Twój biznes zdobędzie wysokie miejsca w wyszukiwarce, może tworzyć silną pozycję w internecie i przewyższać w wielu obszarach firmy, oferujące podobne produkty lub usługi.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wiesz już, co to jest pozycjonowanie stron i dlaczego jest ważne. Przyszedł czas na zrozumienie, na czym polega ten proces. Agencja interaktywna Manley podaje, że jego podstawą jest audyt. Pozyskane w ten sposób informacje są niezbędne, aby przygotować odpowiednią strategię pozycjonowania stron. Zawiera ona zakres działań oraz ich harmonogram. Wiedz, że samo wskazanie słów kluczowych odpowiadających Twojemu biznesowi nic nie da. Potrzebne są konkretne działania, aby pozycjonowanie stron miało sens i dostarczyło Ci efektów.

Pozycjonowanie stron koncentruje się m.in. na:

  • optymalizowaniu kodu witryny, zmniejszając jego objętość i zwiększając jakość,
  • zbudowaniu od podstaw lub poprawie responsywności, czyli dopasowania strony do urządzeń mobilnych,
  • zredukowaniu ilości pobieranych informacji, aby czas ładowania witryny był możliwie najkrótszy,
  • poprawie struktury witryny dla zwiększenia jej czytelności i użyteczności,
  • stworzeniu lub modyfikacji tekstów, które będą stanowić wartość dla odbiorców i wyszukiwarki,
  • link buildingu, polegającym na pozyskiwaniu linków zwrotnych do strony z cennych miejsc.

Podsumowanie

Swój biznes możesz promować na różne sposoby. Skutecznym jest pozycjonowanie stron, czyli zdobywanie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania. W ten sposób możesz rozreklamować swoją firmę, produkty i usługi wśród osób, korzystających z najpopularniejszego w sieci narzędzia. Dzięki pozycjonowaniu stron dotrzesz do odpowiedniej grupy docelowej, zbudujesz swój wizerunek oraz zwiększysz sprzedaż.

materiał partnera

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWspólne działania dla natury. Przy zbiorniku Kozieławy powstało sto budek lęgowych dla ptaków
Następny artykułŚladami mistrza komedii