Miesięczną przerwę po 24-godzinnym wyścigu Le Mans zakończy 6 Hours of Sao Paulo. WEC powróci do Brazylii po dziesięcioletniej przerwie. Autodromo Jose Carlos Pace było częścią kalendarza przez pierwsze trzy sezony, w latach 2012-2014.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata przeszły od tego czasu szereg zmian, a seria wygląda całkowicie inaczej. Klasy LMP1, LMP2, LMGTE Pro oraz LMGTE Am zastąpione zostały przez Hypercar i LMGT3, a stawka liczy 12 samochodów więcej.
Zmiany pojawią się również z weekendu na weekend. Neel Jani i Julien Andlauer będą współdzielić hipersamochód nr 99 Porsche Proton Competition. Ich partner, Harry Tincknell zmuszony będzie opuścić rundę, ze względu na kolidujący wyścig IMSA, Chevrolet Grand Prix.
Mike Conway wróci do składu #7 Toyoty Gazoo Racing, po nieobecności na Le Mans, spowodowanej wypadkiem. Jose Maria Lopez wróci do zespołu Akkodis ASP Team i będzie mógł kontynuować starty w klasie LMGT3.
Zmiany nastąpią w siostrzanej załodze z numerem 78. Clemens Schmid zastąpi za kierownicą Lexusa Timura Boguslavskiego. Zespół zdecydował się na ten sam ruch podczas 6 Hours of Spa-Francorchamps.
Na półmetku sezonu dominacja Porsche wydaje się nieco topnieć. Po podwójnie punktowanej rundzie #50 Ferrari AF Corse objęło pozycję wicelidera, a #7 Toyota Gazoo Racing awansowała na trzecie miejsce. W Pucharze Świata dla zespołów Hypercar #12 Hertz Team Jota ma już dwukrotną przewagę nad trzecim #83 AF Corse. Druga załoga nadrobiła straty i praktycznie dogoniła zespół Roberta Kubicy.
Klasyfikację LMGT3 otwierają Manthey EMA i Manthey PureRxcing z dorobkiem 75 punktów. Trzeci #31 Team WRT traci do nich zaledwie dwa oczka. W tabeli konstruktorów Hypercar również prowadzi Porsche, co sprawia, że po 4 z 8 rund, niemiecki producent plasuje się na czele wszystkich klasyfikacji Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS