Powiat Gorlicki zakończył uczestnictwo w projekcie zatytułowanym „System Monitorowania Usług Publicznych – wdrożenie SMUP” uzyskując stosowny certyfikat i będąc jednym z pierwszych samorządów potrafiących posługiwać się nowym narzędziem. Projekt realizowany jest przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w partnerstwie z Głównym Urzędem Statystycznym, Związkiem Miast Polskich oraz Związkiem Powiatów Polskich.
Działania realizowane w ramach ww. projektu polegały na podniesieniu kompetencji kadry w zakresie możliwości wykorzystywania Systemu Monitorowania Usług Publicznych (SMUP) w praktyce. Szkolenia prowadzili eksperci Związku Powiatów Polskich.
SMUP to nowoczesny portal statystyczny prezentujący dane o usługach publicznych realizowanych w JST. Dane zawarte w portalu mają charakter publiczny i dotyczą każdej jednostki samorządu terytorialnego.
Obecnie, dzięki SMUP, podmioty odpowiedzialne za dostarczanie usług publicznych mają dostęp do odpowiedniego narzędzia, które udostępnia informacje wspierające podejmowanie decyzji zarządczych, ułatwia pomiar ich efektów, a także prowadzenie badań porównawczych służących poprawie jakości usług na poziomie danej JST.
Szkolenia, w których wzięli udział przedstawiciele Powiatu Gorlickiego, dotyczyły przedstawienia możliwości posługiwania się systemem. Udział w nich pomoże pracownikom samorządowym lepiej wykorzystywać potencjał nowo powstałego portalu, szczególnie w zakresie dokonywania analizy skuteczności dostarczania usług przez swoją JST. Szkolenie miało również na celu podniesienie kompetencji w zakresie wykorzystania informacji statystycznych w codziennej pracy. W kolejnych latach ułatwi to również wykorzystanie systemu SMUP do poprawy zarządzania kolejnymi usługami.
Projekt pn. „System Monitorowania Usług Publicznych – wdrożenie SMUP” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 2.18 POWER.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS